پلاسما جت چیست و چقدر ماندگاری دارد؟

این موضوع که بدون تکنیک های جراحی بتوانید به چنین نتایج خیره کننده ای برسید غیر قابل باور است، اما با پلاسما جت می توانید تغییرات چشمگیری در صورت و اجزای آن ایجاد کنید. تغییراتی که به کمک این روش جدید لیفت و سفت کردن پوست در خود ایجاد می کنید همه اطرافیانتان را شگفت زده خواهد کرد. صحبت از یک روش درمانی برای جوانسازی پوست در نواحی مختلف از جمله دور چشم است که اثرات ابتدایی آن بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود، در حالی که در طولانی مدت نیز باعث بهبود معجزه آسای خطوط و چین و چروک می شود. پلاسما جت و اثرات آن امروزه توانسته توجهات زیادی را در سراسر جهان به طرف خود جلب کند.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که پلاسما جت چیست، چه تأثیری بر روی جوانسازی پوست می گذارد، مزایا و عوارض آن چیست و چه مراقبت هایی قبل و بعد از عمل باید داشته باشید. این که برای چه مواردی می توان از این روش نوین استفاده کرد یکی دیگر ازسوالاتی است که در این مقاله پاسخی برای آن بدست خواهید آورد. اما در کنار همه این موارد آنچه در مورد روش های مختلف زیباسازی پوست و تکنیک های زیبایی مطرح است ماندگاری آن روش هاست. به همین منظور در این مطلب در مورد ماندگاری این روش نیز صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا شما نیز با یکی از جدیدترین و بهترین روش های جوانسازی پوست آشنا شوید.

پلاسما جت چیست؟

فناوری پلاسما جت یک انقلاب در بهبود بافت پوست و رفع خطوط ریز و چین و چروک است. این فناوری روشی بی نظیر در درمان علائم پیری از جمله پلک های افتاده است. پلاسما جت روشی بسیار کارآمد است که به خوبی می تواند پوست آسیب دیده را بهبود بخشیده و با سفت و محکم کردن پوست ظاهری جوان به شما هدیه دهد. فناوری پلاسما جت توانایی خود را برای بازسازی پوست و بهبود بافت آن به اثبات رسانده است. این روش توسط پزشکان پوست جهان به شدت توصیه می شود.

ماندگاری روش پلاسما جت چقدر است؟

روش جوان سازی به کمک پلاسما جت یک جایگزین آسان و سریع برای جراحی است که نتایج طولانی مدتی را ارائه می دهد. از محاسن این روش این است که روش پلاسما جت بدون هیچگونه برش و هیچ نوع تزریقی روی لایه های زیرین پوست کار می کند. تحریک لایه های زیرین پوست در این روش الاستین و کلاژن جدیدی در پوست برای شما ایجاد می کند و باعث بهبود بافت یا حتی رنگ پوست می شود. نتایج این روش به دلیل تحریک کلاژن بسیار فوری و سریع خواهد بود و در مورد ماندگاری پلاسما جت شما باید انتظار ماندگاری طولانی مدت تا ۵ سال را داشته باشید.

برای آشنایی با نحوه عملکرد دستگاه پلاسما جت باید ویژگی های پوست را بررسی کنیم.

عملکرد لایه های پوست

پوست ما سه لایه اصلی دارد که وظایف و کارکرد متفاوتی دارند. به بالاترین لایه اپیدرم، لایه دوم درم و سومین و پایین ترین لایه هیپودرم می گوییم که از چربی ها تشکیل شده است. اپیدرم جایی است که سلول های تولید کننده رنگدانه را می بینیم که به عنوان ملانوسیت شناخته می شوند. ملانیست مسئولیت رنگ پوست را بر عهده دارد. مورد دوم، درم، دارای الیاف الاستین و کلاژن است که مقاومت، انعطاف پذیری و قدرت پوست ما را فراهم می کند. با افزایش سن پوست شروع به تغییر کرده و ظاهر یا خصوصیات آن دگرگون می شود. در این مرحله لایه خارجی نازک تر می شود و در نتیجه لکه هایی مشاهده خواهد شد. در حالی که کلاژن در لایه دوم رو به کاهش می رود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد که باعث ایجاد خطوط ریز چین و چروک و افتادگی پوست می شود.

نتایج اثر پلاسما جت

نحوه عملکرد پلاسما جت روی پوست

فناوری بازسازی پوست به کمک پلاسما جت اساساً از انرژی حاصل از تخلیه پلاسما استفاده می کند. در این فرآیند هیچگونه تابش نور یا فرکانس رادیویی وجود ندارد، بلکه گاز پلاسما بر روی پوست انرژی حرارتی ای ایجاد می کند که پوست قدیمی و سلول های اپیدرم آسیب دیده را از بین می برد. این مسأله به رشد کلاژن و افزایش آن در لایه درم منجر خواهد شد. تحریک پوست و کلاژن که حاصل از انرژی پلاسماست باعث بهبود بافت، رنگ، کاهش خطوط ریز و چین و چروک و همچنین رفع رنگدانه های پوستی می شود. اما برای سفت شدن پوست، متخصصان با در نظر گرفتن شرایط بیمار و ویژگی های پوست او تصمیم گیری می کنند زیرا روش های درمانی بدین منظور نیاز به اعمال انرژی بالا دارد.

انرژی، عمق و اندازه نقطه کنترل در این روش بسیار بالا و دقیق است. این مسأله باعث شده است که این روش درصد موفقیت بالایی داشته باشد. پلاسما جت را می توان امن ترین روش موجود در بازار دانست. دقت بالای دستگاه پلاسما جت موجب حداقل بودن ریسک و کاهش احتمال هایپرپیگمانتاسیون یا عفونت می شود.

فناوری پلاسما جت برای رفع چه مواردی از علائم پیری کاربرد دارد؟

موارد و شرایط زیر را می توان به بهترین وجه با کمک این فناوری درمان کرد:

– ظاهر پنجه کلاغی

– خطوط سیگاری (این خطوط روی صورت افراد سیگاری شکل می بندند)

– افتادن پلک ها

– شل شدن پوست

– گودی بیش از اندازه چشم ها

– لکه های صورت یا گردن بر اثر آفتاب زدگی (این لکه ها که به دلیل تابش شدید آفتاب شکل می گیرند)

– چین و چروک روی پوست

– علائم لیفت نادرست چشم

– جای زخم روی صورت

– منافذ بزرگ روی صورت

– خطوط اطراف فک

– جای جوش

– رنگ پوست ناهموار

– چین و چروک روی پوست

– بافت خشن پوست

– حالت خستگی چشمپلاسما جت پلک

مزایای زیباسازی پوست به کمک روش پلاسما جت

در ادامه به مزایای استثنایی این روش ویژه اشاره می کنیم که توانسته پلاسما جت را به یک فناوری متمایز و فوق العاده بدل کند.

روش کاملاً طبیعی : در این روش از مواد ارگانیک بدن شما برای بهبود پوست استفاده می شود. درمان های پلاسما یک روش فاقد مواد شیمیایی است.

بدون ابزار جراحی و بدون درد :  از چاقو یا تجهیزات جراحی دیگری برای این روش درمانی استفاده نمی شود. عدم استفاده از برش موجب می شود که این روش درمانی یک روش بدون جراحی، درد و خونریزی باشد. از این لحاظ اگر در برابر درد بسیار حساس هستید یک گزینه ایده آل پیش روی شما قرار دارد.

روشی سریع و کوتاه : مدت زمانی که پلاسما جت از بیمار می گیرد حداکثر ۳۰ دقیقه خواهد بود. برای پلاسما جت یک جلسه مراجعه کافیست اما در موارد نادری ممکن است به جلسات دوم و سوم نیز نیاز باشد.

روشی برای رفع آکنه : با این روش می توانید از شر زخم های آکنه خلاص شوید. آکنه یک مشکل بسیار رایج است که می تواند به زخم های دائمی منجر شود.

بدون عوارض جانبی یا آلرژی : روش پلاسما جت یک روش ضد باکتریالی است. بنابراین طبیعی است که هیچگونه حساسیتی وجود نداشته باشد. این فرآیند عوارض جانبی ندارد اما ممکن است در ناحیه درمان دچار تورم، حساسیت یا کبودی موقت شوید. این عوارض در مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.

پوست را از داخل بهبود می بخشد : درمان ظاهری پوست نمی تواند چندان دائمی باشد. اما این روش پوست را از داخل ترمیم می کند که امتیازی ویژه برای این روش محسوب می شود. در این روش لایه درم پوست التیام پیدا می کند که آن را قادر می سازد به طور طبیعی کلاژن بیشتری تولید کند.

دوره نقاهت کوتاه : زمان بهبودی در مقایسه با سایر روش های جراحی بسیار کمتر است. در اکثریت قریب به اتفاق موارد بهبودی فوری حاصل خواهد شد و هیچ عارضه ای بعد از جراحی روی صورت باقی نمی ماند.

مراقبت های قبل و  بعد از روش پلاسما جت

مانند سایر روش های درمانی این روش نیز با رعایت مراقبت های قبل و بعد از عمل شما را به سمت بهترین نتایج سوق خواهد داد. این مراقبت ها عبارتند از:

– عدم مصرف دخانیات و الکل ۵ تا ۷ روز قبل از عمل

– عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین یک هفته قبل از عمل

– دوری از تابش مستقیم خورشید و استفاده از عینک آفتابی یا کلاه لبه دار در هنگامی که مجبور هستید زیر نور آفتاب قرار داشته باشید.

– نرفتن به استخر و سونا برای مدت یک هفته

– عدم استفاده از لوازم آرایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *