آشنایی با روشهای کاشت مژه (+ مزایا و معایب)

کاشت مژه، خیلی طبیعی‌تر از اکستنشن مژه به نظر می‌آید. یکی از فاکتورهای زیبایی داشتن مژه های پرپشت و بلند است که دغدغه بسیاری از خانم ها در حال حاضر می باشد که به زیباییشان اهمیت می دهند. کاشت مژه در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرذه است.

کاشت مژه

توجه به ظاهر و پیروی از ترندهای زیبایی این روزها در دنیای مد، بیش از هر دورانی در تاریخ مورد توجه است. برای دستیابی به زیبایی، متدها و روش‌های بی‌شماری نیز وارد بازار شده‌اند. یکی از اعضایی که معمولا آرایشگران آن را مهم‌ترین عضو در زیبایی صورت می‌دانند، چشم است. به همین دلیل نیز روش‌های زیادی برای تغییر و اصلاح فرم آن، با توجه به فرم صورت و ابرو طراحی شده است. یکی از اجزایی که در  تغییر دادن حالت چشم بسیار موثر است، مژه میباشد. مژه های پرپشت، چشمان شما را درست مانند یک خط چشم طبیعی، حائز اهمیت تر جلو می دهد و زیبایی آن ها را چند برابر می کند. به همین دلیل امروزه شاهد انواع و اقسام ریمل ها و روغن های پرپشت کننده مژه و… هستیم. کاشت مژه یکی از روش هایی است که در افزایش زیبایی مژه تاثیر بسزایی دارد. این روش نیز طرفداران بسیاری را مانند سایر روش های آرایش نیمه دائمی و دائمی به خود جذب کرده است.

کاشت مژه یکی از متدهای جدید در افزایش زیبایی چشم محسوب می شود

انواع کاشت مژه

یکی از جديدترين راههای افزایش زیبایی چشم ها، کاشت مژه است و امروزه در خصوص کاشت و اکستنشن مژه اگهی های مختلفی وجود دارد. در واقع دو نوع کاشت مژه یکی کاشت مژه دائم و دیگری کاشت مژه موقت وجود دارد. کاشت مژه موقت که به آن اکستنشن مژه هم میگویند و معمولاً طول دوام آن تنها یک هفته است.

* کاشت مژه طبیعی:

معمولاً افردی که به علت بیماری یا سوختگی مژه هایشان را از دست می دهند، از کاشت مژه به روش طبیعی یا دائم  استفاده می کنند. کاشت مژه به روش طبیعی کار ساده ای نیست و از طریق جراحی یا میکروسرجری و باید به وسیله متخصصان زیبایی انجام شود. در این روش موهایی که نزدیک ترین جنس را به جنس مژه های شما دارد، انتخاب میکنید. نزدیک به ۵۰ مو برای هر چشم شما انتخاب می شود و سپس برش هایی بسیار ریز در نواحی مخصوصی از پلک های بالایی و پایینی ایجاد میشود و موها درون این برشها قرار می گیرد. برای انجام این فرآیند احتیاج به بی هوشی کامل یا موضعی دارید و امکان دارد طول مدت جراحی سه ساعت باشد.

کاشت مژه یکی از راهکارهایی است که امروزه مورد استقبال برخی از خانم‌ها قرار گرفته‌

از عوارض کاشت مژه به روش دائمی میتوان به احساس درد، ورم و کبودی اشاره کرد که بعد از یک هفته و با مصرف داروهای ضد درد و استراحت کافی بهبود پیدا می کند. در شیوه ی کاشت مژه به روش طبیعی مژه ها رشد طبیعی خود دارند و باید هر ۶ تا ۱۲ ماه اندکی مژه ها کوتاه شوند. قیمت کاشت مژه دائمی به عوامل مختلفی نظیر شرایط فعلی مژه های شما و تعداد مژه های کاشته شده بستگی دارد.

* کاشت مژه موقت (اکستنشن مژه):

کاشت مژه به روش موقت بسیار رایج تر از کاشت مژه به روش طبیعی است. مدت زمان انجام کامل اکستنشن مژه حدود ۲ ساعت است. اکستنشن مژه در بازار انواع مختلفی دارد، ولی بهترین نتیجه اینست که مژه های تک به تک بین مژه های طبیعی قرار گیرند.

برای کاشت مژه  به روش موقت، ابتدا شخص داوطلب باید دراز بکشد و چشم هایش را ببندد. دستمالی تمیز زیر مژه های پلک بالا قرار می گیرد. به وسیله ی یک موچین مژه ها را برداشته و به مقدار یک میلی متر نوک آنها را به چسب اغشته نموده آنگاه روی قسمتی که موردنظر هست (معمولاً در گوشه خارجی چشم باید مژه ها متراکم تر و بلندتر باشند) بگذارید و برای چسبیدن مژه ها کمی صبر کنید. بعد از اینکه کارتان تمام شد، اگر مژه ها یکنواخت بود با استفاده از برس مژه؛ آنها را شانه کنید و در انتها هم روی پلک و مژه ها را با کمک لوسیون پاک کننده آرایش و پنبه بشورید و به آرامی چسب ها را هم بکنید. این روش، بین مژه های اصلی شما تارهای مژه را با چسب هایی با دوام مشخص، می چسبانند. در روش کاشت مژه به روش موقت، موی بکار رفته نیز میتواند از جنس موی انسان، موی حیوانات (اسب یا سمور) و فیبرهای ابریشمی یا مصنوعی باشد.

کاشت مژه به طور جدی می تواند باعث آزار چشم ها شود

البته به علت عدم اطمینان از بهداشتی بودن موی حیوانات در روش کاشت مژه، بطور رایج از آنها استفاده نمی شود. بدین ترتیب باید ابتدا از استریلیزه و بهداشتی بودن موها و همچنین چسب مورد استفاده در این روش اطمینان حاصل کرد. تعداد تارهای مورد استفاده در کاشت مژه موقت، برای هر چشم، حدود ۴۰ تا ۶۰ تار مژه می باشد. عموما مدت دوام این مژه ها ۳ تا ۴ هفته بعد از زمان کاشت، می باشد اما این مدت به عوامل دیگری همچون نوع مژه های طبیعی شما و سرعت رشد آنها بستگی دارد و در صورت مراقبت کافی از آنها، مدت دوام کاشت مژه موقت میتواند تا ۶ هفته باشد.

برای ترمیم کاشت مژه بسته بنظر آرایشگرتان معمولاً چند روز یک بار باید به سالن زیبایی و یا جایی که برای اکستنشن رفته اید مراجعه کنید. همینطور برای پاک کردن آرایش چشم ها نیز حتما باید از ژل های شست و شو کمک بگیرید و به آرامی اطراف مژه ها را با دستمالی نرم تمیز کنید. استفاده از شامپو بچه برای شستشوی پوست صورت و چشم ها مفید است. چنانچه پس از گذشت مدتی، تصمیم گرفتید تا این مژه ها را بردارید، حتماً باید چسب آنها را با محلول پاک کننده ویژه آن پاک کنید.

کاشت مژه یک درمان حساس می باشد چرا که  در ناحیه ای نزدیک به چشم قرار دارد

کاشت مژه برای چه کسانی مناسب نیست؟

کاشت مژه تنها برای کسانی که مشکلات چشمی دارند مناسب نیست. شما میتوانید انواع کاشت مژه را باتوجه به سلیقه تان استفاده کنید.

کارهای قبل از انجام کاشت مژه

۱. برای کاشت مژه و یا ترمیم اکستنشن مژه، سه روز قبل و سه روز اول عادت ماهیانه اقدام نکنید.

۲. زمانیکه باردار هستید، اقدام به کاشت مژه نکنید.

۳. برای کاشت مژه در زمان شیردهی و یا استفاده از هرگونه قرص هورمونی حتماً با متخصص مژه کارتان مشورت کنید.

۴. از دور روز پیش از اقدام به اکستنشن، شنا نکنید و یک روز پیش از حرکات ورزشی شدید بپرهیزید.

۵. چند ساعت قبل از کاشت مژه، صورت خویش را نشوئید تا مژه ها کاملاً خشک باشند.کاشت مژه تنها نیاز به یک جلسه دارد

مراقبت های بعد از کاشت مژه

۱. بعد از کاشت مژه حتی الامکان از ریمل استفاده نکنید.

۲. در صورتیکه بعد از کاشت مژه از ریمل استفاده  کردید به هیچ وجه از ریمل چرب استفاده نکنید.

۳. پس از کاشت مژه توجه داشته باشید وقتی که از حمام آمدید برای اینکه به مژه هایتان حالت دهید، سشوار را روی درجه کم قرار دهید و با فاصله ۲۰ سانتی متر زیر مژه هایتان بگیرید و با دست به آن حالت دهید. چنانچه درجه سشوار زیاد باشد چسب ها سست میشوند و اکستنشن کنده می شود.

۴. برای تمیز کردن آرایش چشمتان پس از کاشت مژه به هیچ وجه از چشم پاک کن های ۲ فاز که محلول چرب و روغنی دارند استفاده نکنید.

۵.  دقت کنید پس از کاشت مژه، زمانیکه میخواهید موهای سرتان را بشویید، باید سر را به عقب ببرید و بشویید تا شامپو و آب روی مژه هایتان نریزد.

۶. پس از انجام کاشت مژه، به سونا نروید چون سونا باعث میشود چسب مژه ضعیف می شود و سنگینی آن به مژه خودتان آسیب می رساند.

۷. بعد از کاشت مژه، چشم هایتان را با آب داغ نشویید.برای کاشت مژه از تار موهای ظریف تر استفاده می نمایند

۸. نباید پس از کاشت مژه در حمام به صورت مستقیم زیر دوش بایستید برای این که فشار آب باعث میشود شدن مژه اکستنشن کنده شود و مژه خودتان می شود. موقع استحمام میتوانید از نقاب های مخصوص حمام استفاده کنید ونگذارید آب مستقیماً از دوش روی مژه هایتان بریزد.

۹. هنگامی که کاشت مژه انجام دادید از تقویت مژه استفاده نکنید.

۱۰. در زمان انجام کاشت مژه، گل مژه، التهاب و قرمزی چشم، حساسیت و لنز نداشته باشید.

۱۱. استفاده از بالش ابریشمی یا ساتن بعد از کاشت مژه نه تنها از چروک شدن پوست جلوگیری می کند بلکه مانع آسیب رسیدن به مژه ها نیز می شود.

۱۲. پس از انجام کاشت مژه سعی کنید بمدت یک روز آب به چشمتان نخورد.

۱۳. توجه داشته باشید پس از کاشت مژه هنگام خواب روی مژه هایتان نخوابید.

۱۴.  بعد از کاشت مژه از فرمژه استفاده نکنید.

خطرات چسب هایی که برای اکستنشن مژه استفاده می شود

برای کاشت مژه از چسب های خاصی استفاده می شود که عوارضی همچون التهاب پوست پلک، اگزما و آلرژی چشم را به دنبال دارد. این عوارض امکان دارد برای همه افرادی که مژه می کارند پیش نیاید و حتی خود شما هم برای نخستین مراجعه دچار مشکل نشوید ولی این نکته را در نظر داشته باشید که چسب های کاشت مژه از ماده های شیمیایی ساخته میشوند و سرطان زا هستند و در طولانی مدت اثرات مخربی را بهمراه دارند.بعضی از مدل های کاشت مژه، به مژه ها حالتی طبیعی میدهند و با الیاف طبیعی ساخته میشوند

عوارض کاشت مژه

انجام هرگونه دست کاری بر روی پوست، موها و… امکان دارد عوارض و مسائل جانبی بهمراه داشته باشد. برخی از خطرات و عوارض کاشت مژه که امکان دارد بر اثر عدم رعایت بهداشت و یا عدم تجربه و مهارت رخ بدهد، عبارتست از:

۱. فرسایش سطح داخلی پلک به مرور زمان پس از عمل کاشت مژه

۲. احتمال بروز آلرژی نسبت به چسب مژه

۳. تحریک و قرمزی پس از کاشت مژه

۴. احتمال زیاد ابتلا به گل مژه بعد از انجام کاشت مژه

۶. نابینایی از طریق استفاده ی برخی از رنگهای مژه ها

۷. ریزش مژه های طبیعی و کم حجم شدن آنها در اثر کاشت مژه

۸. شکستن و نازک شدن مژه های خودتان بعد از کاشت مژه

۹. احتمال ایجاد عفونت چشم در اثر کاشت مژه

۱۰. صدمه زدن به چشم ها با کاشت مژه به دلیل نداشتن تجربه ی کافی متخصص کاشت

مزایای کاشت مژه

یکی از روش های بسیار سریع و در عین حال ارزان قیمت کاشت مژه، است که باعث میشود مژه هایتان پر پشت و بلند شوند و همچنین میتوانید به آنها حالت دهید. این روش، باعث زیباتر شدن چشم ها میشود و باعث افزایش اعتماد بنفس شخص میشود.

کاشت مژه باعث میشود مژه ها پر پشت و بلند شوند

 از سوی دیگر، اکستنشن مژه یکی از روش های موقتی است که در صورت ایجاد حساسیت برای چشم ها، میتوان سریعا آنرا از روی چشم ها برداشت و این مسأله یکی از خصوصیت های بسیار خوب این روش از کاشت مژه برای داشتن مژه هایی زیباست. بعضی از مدل های کاشت مژه، به مژه ها حالتی طبیعی میدهند و با الیاف کاملاً طبیعی ساخته میشوند که در  طبیعی تر شدن چشم ها نقش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *