ماسک زغال برای صورت و فواید آن

ماسک زغال چیست؟

ماسک زغال یا ذغال فعال شده یکی از عناصری می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و البته که فواید بسیار زیادی گرفته از فواید آن برای پوست گرفته تا مو و دارو و دندان که در این مقاله به فواید ماسک زغال برای پوست صورت می پردازیم.

معرفی ماسک زغال و عملیات آن بر روی بدن
ماسک زغال تمیز کننده عمیق و سم زدا می باشد، و برای اینکه این عملیات را انجام دهد نیازی به اضافه کردن مواد شیمیایی نمی باشد، در ادامه به صورت نکته وار به اثرات زیبایی بخش ماسک زغال بر روی پوست صورت می پردازیم.

نقش ماسک سیاه برای کوچک شدن منافذ پوست

سموم و آلودگی هوا در طول روز باعث می شود تا حفره ها و منافذ پوست بسته شوند، مخصوصا در تهران که الودگی بسیار زیاد است این اثرات بسیار شدید تر می باشد، و بسته بودن منافذ پوست باعث می شود تا منافذ باز تر شوند و بیشتر دیده شوند و همچنین عمل بسته شدن و ترمیم منافذ هم اتفاق نیفتد، ماسک زغال باعث می شود تا منافذ پوست شما تمیز و پاکسازی شود و شروع به بسته شدن کنند و کم کم جمع شوند و با بسته شدن منافذ صورت شما تازه تر و فرش به نظر می رسد ، در واقع ماسک زغال یک لایه از پوسته مرده شما را بر می دارد و به بازسازی و تنفس پوست شما کمک می کند.

درمان آکنه با ماسک زغال

اگر علت آکنه های صورت شما مشخص شده است و شدت آکنه ها زیاد نیست می توانید از ماسک زغال برای رفع سموم و چربی های جمع شده در زیر پوست استفاده کنید البته صابون ذغالی هم وجود دارد که بهتر می باشد ولی گران قیمت هستند.

پاک کننده صورت و ماسک زغال

اگر در بازار و بین محصولات به دنبال یک پاک کننده باشید محصولات زیاد یرا خواهید یافت که همه آنها مناسب نیستند و بسیاری از آنها علاوه بر پاک کردن صورت پوست شما را خشک می کنند زیرا رطوبت پوت شما را میگیرند و چربی را بیش از حد پاک می کنند اما ماسک زغالی از جمله پاک کننده ی عمیق پوست م یباشد که استفاده درست آن می تواند به زیبایی و سلامت پوست شما کمک کند.

فواید ماسک زغال برای پوست های چرب

ماسک زغال برای افرادی که پوست چرب دارند یک متعادل کننده به حساب می اید، ذغال فعال شده چربی های اضافه پوست های چرب را بیرون می آورد، استفاده یک یا دو بار در هفته برای پوست های چرب کافیست و گرنه پوست خشک می شود.

دیگر استفاده های ماسک زغال فعال شده

علاوه بر اینکه ماسک زغال فعال شده برای زیبا سازی پوست سر بسیار موثر می باشد، برا ی ریزش مو و رفع قرمزی و التهابات پوست سر هم موثر می باشد همچنین از ذغال فعال شده برای رفع شوره سر هم استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *