چگونه رژ لب های اصلی و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

از آنجایی که در انتخاب لوازم آرایشی باید دقت بسیاری نمود و فرق بین لوازم آرایشی تقلبی با اصل را تشخیص داد، در این مقاله می‌خواهیم شما را در انتخاب یک رژ لب خوب و تفاوت آن با رژ لب‌های تقلبی آشنا نموده و به مضرات استفاده از رژ لب تقلبی اشاره نمائیم.

بوی رژ لب

اولین روش تشخیص رژ لب تقلبی، بو کردن آن است رژ لب‌های تقلبی معمولاً  از بوی بد تشکیل شده‌اند که ناشی از بوی سرب یا قطران زغال سنگ می‌باشد. پس در تهیه و یا خرید رژ لب ابتدا آن را بو نمائید.

رژ لب  خشک

فرق بین رژ لب تقلبی با رژ لب اصل، خشک بودن آن است. فرد وقتی از رژ لب خشک استفاده نماید پس از مدت کوتاهی لب آن ترک برداشته و حالت پوسته پوسته پیدا می‌کند اما رژ لب اصل از روغن‌های گیاهی تشکیل شده و تا چند روز به لب حالت براق و درخشندگی می‌دهد و نیز در تقویت لب ها بسیار موثر است.

سرب رژ لب

برای آزمایش رژ لب سربی شما می‌توانید مقداری از آن را به پوست دست خود بمالید سپس یک تکه طلا بر روی آن بکشید، در صورتیکه رد رژ لب بر روی طلا سیاه شود نشاندهنده تقلبی بودن رژ لب است و این رژ لب از سرب زیادی تشکیل شده است. البته نکته‌ای را باید یادآور شویم که برخی از مواد مثل موم عسل هم با طلا واکنش نشان می‌دهد و این رنگ تیره را ایجاد می‌نماید. بنابراین تیره شدن رنگ رژ از طلا نمی‌تواند قطعاً نشاندهنده وجود سرب در رژ لب باشد و بهتر است هنگام خرید رژ لب از محصولات آرایشی طبیعی موسوم به ارگانیک را انتخاب نمائید تا از سلامت آن اطمینان یابید.

تاریخ مصرف رژ لب

لوازم آرایشی معتبر دارای تاریخ انقضاء می‌باشند و اگر شامل این تاریخ نباشند این محصول اصل نمی‌باشد. هنگام خرید لوازم آرایشی باید به تاریخ آن توجه نمائید.

در مورد برخی از برندهای رژ لب مانند برند mac می‌توانید به یک سری موارد دقت و توجه لازم را نمائید. در این دسته از رژ لب‌ها، اندازه و فونت رژ لب تقلبی از اصلی آن بزرگتر است و بافت رژ لب تقلبی حالت دانه دانه دارد. رژ لب های اصلی کاملاً صاف و یکدست هستند اما رژ لب های تقلبی یک خط جانبی دارند. رژ لب های اصلی از لحاظ اندازه از رژ لب های تقلبی باریک تر هستند. حتی در این موارد نیز می‌توان وزن آن را مقایسه نمود.

رژ لب های سرطان زا

وجود پارابن (paraben)

برخی از رژ لب‌ها از مواد خطرناک پارابن تشکیل شده‌اند. در این موارد بهتر است روی برچسب رژ لب را نگاه نمائید و هر عبارتی که در آن واژه paraben وجود دارد شناسایی نمائید. این ماده خطرناک و مضر در رژ لب می‌تواند فعالیت غددی را کمی مختل نماید و وضعیت هورمون ها را در بدن بهم بریزد. این ماده در کرم‌ها و ضد آفتاب ‌ها نیز می‌تواند باشد.

وجود اکسی بنزن

اکسی بنزن نیز مواد دیگری است که در رژ لب‌های مضر وجود دارد. این ماده می‌تواند به سلول‌ها آسیب بزند و همچنین اختلالات هورمونی را در در بدن بوجود بیاورد. پس هنگام خرید رژ لب به عدم وجود اکسی بنزن دقت داشته باشید.

وجود فتالات (phthalates)

ماده فتالات phthalates اگر روی برچسب رژ لب دیده شود، ماده‌ای است که در آزمایشگاه نیز بر روی آن تحقیقاتی صورت گرفته و نشان می‌دهد که می‌تواند اختلالات هورمونی در بدن شخص بوجود بیاورد.

وجود Butylated Hydroxyanisole

ماده Butylated Hydroxyanisole که بر روی برچسب لوازم آرایشی دیده می‌شود، یک ماده نگهدارنده شناخته شده که می‌تواند منجر به سرطان شود. اما متاسفانه این ماده در بسیاری از لوازم آرایشی چشم و لب به فور دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *