تفاوت کانتور و هایلایتر و مهمترین نکات کانتور صورت

شاید برای شما هم به عنوان یک خانم این سوال پیش آمده باشد که در واقع چه تفاوتی میان هایلایتر و کانتور وجود دارد و کاربرد هر یک دقیقا چیست. بسیاری از افراد تفاوت کانتور و هایلایتر را به خوبی نمی دانند، به طوری که حتی در مواردی دیده شده که فردی برای مدت زمان زیادی به اشتباه صورت خود را با هایلایترها کانتور می کرده و یا بالعکس. در مجموع باید گفت که کانتورها با هایلایترها تفاوتی اساسی دارند اما در نهایت این دو تکنیک و شیوه آرایش مکمل یکدیگر هستند و نتیجه استفاده همزمان از آنها، موجب شفافیت، درخشندگی و گیرایی فراوان چهره خواهد شد.

تفاوت کانتور و هایلایتر

کانتورینگ تکنیکی است که در آن با استفاده از سایه روشن، در چهره خطای دید ایجاد می کنند و با تغییر فرم صورت، چهره را متقارن می سازند و معایب آن را می پوشانند. این در حالی است که با کمک هایلایترها می توان بر نقاط قوت صورت تاکید بیشتری کرد و آنها را برجسته تر ساخت. به عنوان مثال اگر فرد گونه های زیبایی داشته باشد، با هایلایتر می توان تاکید بیشتری بر آن کرد و زیبایی و جلوه آن را دوچندان ساخت. استفاده صحیح از این دو تکنیک در کنار یکدیگر، می تواند جلوه نهایی آرایش را بی عیب و نقص سازد و فرمی زیبا و درخششی فوق العاده به چهره شما ببخشد. بنابراین با آگاهی از تفاوت کانتور و هایلایتر می توانید ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید.

هایلایتر و کاربردهای آن

در مجموع باید گفت که هایلایتر یا عمل هایلایت کردن، تکنیکی نسبتا جدید است که معمولا خانم ها با آن آشنایی کافی ندارند. اگرچه ضرورتی برای هایلایت کردن در آرایش وجود ندارد، اما استفاده از هایلایتر به چهره افراد درخشندگی، زیبایی و جلوه ای باطراوت می بخشد.

هایلایتر برای چه افرادی مناسب است

هایلایترها مناسب خانم هایی هستند که علاقه چندانی به داشتن آرایش زیاد ندارند و یک آرایش ملایم روزانه رضایت آنها را جلب می کند. هایلایتر با رنگی ملایم و کاملا طبیعی می تواند موجب شادابی و طراوت چهره شود و نیاز خانم های علاقمند به آرایش ملایم را برطرف سازد. هایلایترها ساختار بسیار سبکی دارند و در خلق فرمولاسیون آنها به زیبایی و پر رنگ کردن نقاط خاص صورت توجه ویژه ای شده است. استفاده از هایلایترها در نهایت به تکمیل فرآیند کانتورینگ کمک می کند و به همین دلیل است که باید نسبت به تفاوت کانتور و هایلایتر آگاهی کامل داشته باشید.

چه زمانی باید از هایلایتر استفاده نمایید؟

پس از اتمام زیرسازی آرایش می توانید از هایلایتر استفاده کنید. به عبارت دیگر این محصول را باید در مرحله پایانی آرایش به صورت خود اضافه کنید که این کار با شناخت تفاوت کانتور و هایلایتر به آسانی قابل انجام است.

انواع هایلایتر

این محصول تنوع بافتی بالایی دارد و در انواع مختلف پودری، مایع و کرمی در بازار موجود است.

نکات مهم برای استفاده از هایلایتر

در انتخاب هایلایتر حتما به نوع پوست و میزان استفاده از آن توجه کنید. به عبارت دیگر اگر برای آرایش صورت از مقدار زیادی هایلایتر استفاده کنید، چهره حالت طبیعی خود را از دست می دهد و آرایش شما حالتی غیر طبیعی پیدا می کند.

استخوان گونه یکی از مهم ترین نقاطی از صورت است که با استفاده از هایلایتر می توان ظاهر آن را زیباتر نمود. برای استفاده از این محصول در این ناحیه، از کشیدن هایلایتر در پایین گودی چشم ها خودداری نمایید؛ زیرا این کار باعث می شود چروک های زیر چشم بیشتر نمایان شود و حالت ناخوشایندی پیدا کند.

کانتورینگ و کاربردهای آن

قطعا شما هم به این امر واقف هستید که چهره بازیگران هالیوود همانند سایر افراد جامعه کاملا بی عیب و نقص نیست. اما معمولا آنچه که از رسانه ها شاهد آن هستیم، چهره هایی بی نقص است که قطعا کاملا طبیعی نیستند و حاصل ترفندهایی حرفه ای در آرایش اند.

اصلی ترین ترفندی که میکاپ آرتیست ها از آن برای آرایش و گریم بازیگران استفاده می کنند، کانتورینگ است. این تکنیک در میان آرایشگران و گریمورها از محبوبیت بالایی برخوردار است و جزو اصلی ترین مراحل آرایش و گریم به حساب می آید.

انواع محصولات کانتورینگ

در مجموع می توان گفت که دو نوع کانتور وجود دارد که عبارتند از: کانتورهای پودری و کرمی.

کانتور پودری

معمولا آرایشگران حرفه ای و گریمورها از کانتورهای پودری استفاده می کنند؛ زیرا استفاده از این محصولات آرایشی نیازمند داشتن مهارت زیادی است. کانتورهای پودری جلوه نهایی مات تر و بهتری نسبت به  کانتورهای کرمی ها دارند.

کانتور کرمی

خانم هایی که قصد دارند خودشان کانتورینگ را در منزل انجام دهند، بیشتر از کانتور کرمی استفاده می کنند. این کانتورها آسان تر بر روی پوست ترکیب و محو می شوند.

نکات مهم برای کانتورینگ

در نظر داشته باشید که مهم تر از نوع کانتور، میزان استفاده و رنگ محصول انتخابی شما برای کانتورینگ است؛ زیرا اگر بیش از اندازه از این محصول استفاده کنید و یا اختلاف رنگ کانتور و رنگ طبیعی پوستتان زیاد باشد، می تواند فرم صورت شما را دچار تغییر کند.

موارد دیگری که حتما باید به آن دقت داشته باشید، استفاده از کرم مناسب با نوع پوست، انتخاب ابزار کانتورینگ باکیفیت و استفاده از براش مناسب است. برای کانتورینگ باید به نقاط استخوانی صورت، ترکیب صحیح کانتور روشن و تیره و همچنین شیوه محو کردن حرفه ای خطوط کانتور آشنایی کامل داشته باشید.

در پایان باید بگوییم که با شناخت تفاوت کانتور و هایلایتر و استفاده همزمان از این دو تکنیک، می توانید جذابیت و اعتماد به نفس خود را تا چندین برابر افزایش دهید و ظاهری بی عیب و نقص را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *