شیر پاک کن چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

احتمالاً پاک کردن آرایش از روی پوست برای شما هم چالش بزرگی است و به دلیل چرب بودن این مواد پاک کردن آن با آب ساده برایتان ممکن نبوده و مجبور به شستن صورت با صابون و مواد شوینده شدید و آن هم چالش بسیاری دارد زیرا در بسیاری از مواقع امکان شست و شو با آب و صابون مهیا نیست، یا در برخی موارد آب و صابون نیز به تنهایی مشکل شما را حل نمی‌کند. علاوه بر این شست و شو با آب و صابون به معنای خیس شدن، لباس، مو و… خواهد بود که خشک کردن آن‌ها کار دلچسبی نخواهد بود، البته این پایان ماجرا نیست زیرا در بسیاری مواقع استفاده زیاد از صابون و مواد شوینده به چربی‌های مفید و ضروری پوستتان آسیب وارد می‌کند. علاوه بر تمام موارد فوق فقط شستن و پاک کردن آرایش نیست که فرایند دشواری دارد بسیاری مواقع آلودگی هوا، چربی پوست و… نیز شما را مجبور به شستن پوست می‌کند کاری که اگر تا به حال انجام نداده‌اید توصیه می‌کنیم از همین امروز شروع کنید زیرا در غیر اینصورت پوسستان بر اثر آلودگی‌های محیطی، چرب شدن و مواد آرایش آسیب می‌بیند، آسیب‌هایی جدی که برخی از آن‌ها تا وقتی زنده‌اید با شما همراه خواهد بود. اما نگران نباشید اگر تا پایین این مقاله با ما همراه باشید راه حلی ساده و کاربردی را خواهید آموخت. در این مقاله با شما از راه حلی به نام شیر پاک کن سخن خواهیم گفت.

شیر پاک‌کن چیست؟

شیر پاک کن محصولی شبیه به کرم است که وظیفه پاک کردن مواد اضافی و شست و شوی پوست را دارد بدون اینکه کوچک‌ترینی آسیبی به بافت پوست برساند یا چربی‌های ضروری پوست را از بین ببرد. شیرپاک کن به هیچ عنوان کف نمی‌کند و آن‌قدر لطیف است که آرامش بسیار زیادی به پوستتان و در نهایت به شما می‌دهد. امروزه شیر پاک کن های موجود در بازار حاوی ویتامین‌هایی برای سلامت پوست و افزایش طول عمر آن هستند ویتامین‌هایی نظیر ویتامین E. به همین دلیل اگر به طور مرتب و صحیح از این محصول استفاده کنید علاوه بر پاکسازی و تمیز کردن پوست می‌تواند به شما در آبرسانی و رساندن مواد مغدی به پوست کمک کند که باعث افزایش آبرسانی، سفیدی و حتی ترمیم برخی از چین و چروک‌های صورت می‌شود.

موارد استفاده شیر پاک کن

  • پاک کردن آرایش از چشم و صورت
  • پاک کردن و شستشوی مداوم صورت برای از بین بردن چربی و تعرق
  • از بین بردن آلودگی‌های محیطی نشسته بر روی پوست

به علت وجود ترکیبات کاملاً سازگار با پوست استفاده بیش از یک مرتبه از شیرپاک کن به پوست شما صدمه‌ای نخواهد زد اما به هررو استفاده بسیار زیاد از ممکن است برای برخی افرادی مشکلات جزئی را پدید آورد لذا توصیه می‌شود شیر پاک کن را یک مرتبه صبح، پس از بیدار شدن و یک مرتبه شب هنگام خواب استفاده کنید تا بیشترین اثربخشی را برای شما داشته باشد.

نحوه استفاده از شیر پاک کن

استفاده از شیرپاک کن بسیار ساده و است نکته پیچیده‌ای در استفاده از آن وجود ندارید ولی با این وجود در این مقاله از صفر تا ۱۰۰ آن را به شما آموزش خواهیم داد:

مرحله اول: ابتدا دست‌هایتان را به صورت کامل با آب و صابون بشویید تا آلودگی را از این طریق به شیر پاک کن و باالطبع به پوستتان انتقال ندهید

مرحله دوم: شیر پاک کن  را روی دستتان اسپری کنید و دستتان را کمی به هم بمالید تا بصورت یکنواخت آن را پخش کرده و همچنین کمی ماده را گرم و آماده مالیدن روی صورتتان کنید.

مرحله سوم: با فشار اندک شیر پاک کن را روی صورت و گردن بمالید و سپس دستتان را بردارید و ۱۰ ثانیه صبر کنید تا به خرد پوستتان برود

مرحله چهارم: به صورت آرام چند ضربه به صورتتان بزنید تا شیر پاک کن به طور کامل به منافذ پوست صورتتان نفوذ کند تا بتواند آلودگی‌هایی که در منافذ وجود دارند را نیز از بین ببرد.

مرحله پنجم: حال به نرمی تمامی پوست صورتتان را ماساژ دهید، اینکار باعث می‌شود تا شیر پاک به مناطقی که آرایش در آن‌ها گیر می‌افتد مانند چین و چروک‌ها، گودی چشم و… نفوذ کرده و آن‌ را از بین ببرد

مرحله ششم: حال باید شیر پاک کن را از روی صورتتان پاک کنید. برای این کار می‌توانید از آب نسبتاً گرم، حوله و یا دستمال نرم و مرطوب استفاده کنید.

شیر پاک کن خانگی

شما می‌توان از موادی نظیر شیر، عسل لیمو و حتی سفیده تخم مرغ برای شستشوی پوست به جای استفاده از شیر پاک کن استفاده کنید فقط مراقب باشید که بعد از استفاده از این مواد دیگر پاک کردن آن‌ها با یک حوله گرم مثل کاری که هنگام استفاده از شیر پاک کن می‌کنید، کافی نیست و حتما می‌بایست پوست خود را بصورت کامل با آب شستشو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *