پرایمر چیست و چه کاربردی دارد

پرایمر یکی از محصولات آرایشی کاربردی و پر طرفدار است که در سال های اخیر وارد بازار جهانی شده است و با استقبال بسیاری نیز مواجه شده است. پرایمرها پس از عرضه جهانی این محصول با چند سال تاخیر به بازار ایران نیز راه پیدا کردند و جزو لوازم آرایشی قرار گرفتند، به همین دلیل شاید در حال حاضر عده ای افراد هنوز نمی دانند که پرایمر چیست و از وجود این محصول جذاب و کاربردی و لزوم استفاده از آن آگاهی نداشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا با اشاره به ویژگی ها و تاثیرات مثبت پرایمر، لزوم استفاده از این محصول پر کاربرد را به اثبات برسانیم زیرا به جرات می توان گفت که پرایمر می تواند برخی از مشکلات پوستی را برطرف کند.

پرایمر چیست

پرایمرها پل ارتباطی میان محصولات آرایشی و مراقبت از پوست هستند. این بدین معناست که این محصولات هم در زیبایی لحظه ای و هم در زیبایی طولانی مدت چهره افراد تاثیر گذار هستند. یکی از تفاوت های افراد سرشناس یا همان سلبریتی ها با عموم مردم این است که این افراد به اصطلاح بیشتر زیر ذره بین قرار دارند. مردم معمولا سلبریتی ها را در زمینه مد و انتخاب نوع آرایش و مو و غیره به عنوان الگوی خود در نظر می گیرند و این افراد نیز غالبا در زمینه پوشش، آرایش چهره و مو دارای سبکی خاص و متمایز هستند. پرایمر یکی از محصولاتی است که چهره این افراد سرشناس را کاملا متمایز می سازد.

پرایمر چه کاربردی دارد

برای آراستگی قسمت های مختلف بدن از جمله مو، پوست بدن، صورت، چشم و ناخن پرایمرهای جداگانه ای در بازار وجود دارد که می توانند مشکلات ظاهری موجود در این قسمت ها را برطرف سازند. با اینحال نکته مهم تری که در خصوص پرایمرها وجود دارد این است که این محصولات آرایشی نه تنها ماندگاری آرایش را تا چند برابر افزایش می دهند و جلوه نهایی آرایش را به شکل قابل توجهی زیباتر و یکدست تر می سازند، بلکه در نهایت از تاثیرات مخرب محصولات آرایشی بر پوست نیز جلوگیری می کنند.

روش انتخاب بهترین پرایمر چیست

با توجه به قابلیت و کارایی متفاوت پرایمرها با یکدیگر، برای خرید یک پرایمر مناسب همانند کرم های پوستی و کرم پودر باید به نوع پوست خود توجه کنید. پرایمرها در دو نوع رنگی و بدون رنگ عرضه می شوند که پرایمرهای رنگی ها مخصوص افرادی است که دچار مشکلاتی در رنگ پوست خود هستند و پرایمرهای بی رنگ نیز ویژه افرادی است که پوست آنها مشکل خاصی ندارد و دارای پوست نرمالی هستند.

از پرایمرها می توان هم برای آرایش های غلیظ و هم آرایش های کم و طبیعی استفاده نمود. علاوه بر آن این محصولات آرایشی برای افرادی که چهره ای بدون آرایش را ترجیح می دهند نیز گزینه ای مناسب و ایده آل است. استفاده از پرایمر بدون رنگ به تنهایی به پوست آبرسانی می کند، پوست صورت را صاف و یکدست می سازد، به طراوت و شادابی چهره کمک می کند، علائم خستگی پوست را برطرف می کند و در نهایت پوستی لطیف و زیبا را برای شما به ارمغان می آورد.

اصولا پرایمرهای بدون رنگ توسط خانم هایی با پوست نرمال استفاده می شود که تمایلی به آرایش زیاد ندارند و تنها می خواهند پوستی صاف و شاداب داشته باشند. آقایان نیز می توانند از پرایمرها برای آبرسانی به پوست خود استفاده کنند. از سوی دیگر آقایان به دلیل داشتن ریش و انجام اصلاح صورت، منافذ پوستشان بیشتر قابل رویت است و استفاده از پرایمر منافذ پوستشان را پر می کند و آن را را نرم و یکدست می سازد. اکثر کسانی که نمی دانند پرایمر چیست با اطلاع از این خاصیت جذب آن می شوند.

در هنگام تعریق عملکرد پرایمر چیست؟

برای آرایش های غلیظ پرایمر با ایجاد بستری مناسب، به تثبیت مواد آرایشی کمک می کند. این محصولات آرایشی در هنگام تعریق پوست نیز ماندگاری آرایش را حفظ می کنند و در نهایت مانع از اکسیژن رسانی به منافذ پوست نمی شوند و مهم تر از آن، از ایجاد حساسیت و جوش نیز جلوگیری می کنند.

پرایمرها دارای انواع پودری، استیکی، کرمی، ژلی و روغنی هستند که متناسب با جنس پوست انتخاب می شوند. پرایمرهای پودری و ژلی بیشتر مناسب پوست های چرب هستند و به دلیل جذب سریع و بهره مندی از ساختاری سبک و فاقد چربی، دارای خاصیت مات کنندگی هستند. از پرایمر های پودری می توان پس از آرایش به عنوان فیکس کننده استفاده نمود. اصلاح کننده ها یا همان پرایمر های رنگی اصولا استیکی هستند که از آنها عمدتا برای چشم استفاده می شود. پرایمر های روغنی بهترین گزینه برای پوست های خشک هستند. این پرایمرها کمبود چربی پوست را تامین و از خشک شدن یا ماسیدن آرایش بر روی صورت جلوگیری می کنند.

در تابستان بهترین انتخاب برای پرایمر چیست

اگر در فصل تابستان قصد خرید یک پرایمر را دارید، حتما توجه کنید که این محصول دارای اس پی اف باشد. به همین ترتیب در صورتی که پوست شما مستعد جوش است، حتما پرایمری را انتخاب کنید که دارای اسید سالیسیلیک باشد. دلیل این مسئله آن است که این پرایمر نه تنها ایجاد حساسیت نمی کند بلکه جوش ها را نیز می پوشاند و موجب تسریع در روند خشک شدن و از بین رفتن آنها می شود.

نکته ای که باید به آن توجه شود آن است که بر خلاف کرم پودر، برای استفاده از پرایمر بهترین گزینه استفاده از نوک انگشتان دست است. همچنین نیازی نیست که پرایمر را به تمامی قسمت های صورت خود بزنید. برای این منظور تنها کافی است که از پرایمر در نقاطی از پوست که دارای ناهمواری، رنگ غیر یکدست و منافذ باز است استفاده کنید.

  • اگر پوست شما دارای زردی است، از پرایمر بنفش استفاده کنید.
  • اگر پوستی ظریف و نازک دارید که مویرگ های آبی آن دیده می شود، از پرایمر زرد استفاده کنید.
  • پرایمر صورتی همانند بالم لب به پوست شفافیت و طراوت می بخشد.
  • اگر پوست شما دارای لک های تیره است، از پرایمر هلویی استفاده کنید.
  • اگر پوست شما دارای کبودی یا لکه های قرمز ناشی از جوش است، از پرایمر سبز استفاده کنید.

در نهایت، حالا که می دانید پرایمر چیست، همواره توجه داشته باشید که باید از میزان اندکی پرایمر بر روی پوست خود استفاده نمایید و سعی کنید همیشه پیش از آرایش حتما از پرایمر مناسب پوست خود استفاده کنید. همچنین بهتر است هر روز از پرایمری مناسب و باکیفیت استفاده کنید زیرا استفاده طولانی مدت از پرایمر اثرات مثبتی بر روی پوست خواهد داشت.

سوالات متداول در مورد پرایمر

انواع پرایمرها کدام اند؟

انواع پرایمرها عبارتند از: پرایمر صورت، پرایمر چشم، پرایمر مژه و ابرو، لب، ناخن و مو؛ که برای زیرسازی به کار می رود، باید هر پرایمر را در مکان مورد نظر خود استفاده کرد.

پرایمر را قبل از کرم پودر بزنیم یا بعد از آن؟

خاصیت پرایمر زیرسازی آرایش است پس باید حتما قبل از کرم پودر استفاده شود تا چین و چروک ها و منافذ باز پوست پوشش پیدا کند.

آیا می توان کرم پودر را با پرایمر مخلوط کرد؟

در صورتیکه زمان کافی برای استفاده از پرایمر قبل از آرایش ندارید راهی عالی برای صرفه جویی در وقت هنگام استفاده این محصول آرایشی است. با این روش نیز آرایشی زیبا و یکدست خواهید داشت.

علت استفاده از پرایمر در زیر آرایش چیست؟

این محصول یک محصول آرایشی است که مانند یک محصول مراقبتی برای پوست عمل می کند، دوام آرایش را بالا می برد و با پرکنندگی منافذ و کنترل چربی پوست، پوستی صاف و یکدست را به شما هدیه می دهد.

آیا می توان از مرطوب کننده به عنوان پرایمر استفاده کرد؟

پرایمر و مرطوب کننده از نظر عملکرد با هم متفاوت هستند، پرایمرهایی که خاصیت رطوبت رسانی دارد می تواند جایگزین رطوبت رسان شود اما از آنجایی که پرایمرها هزینه بالایی دارد به صرفه نمی باشد اما رطوبت رسان بک محصول مراقبت از پوست است و نمی تواند جایگزین پرایمر شود. در نهایت بهتر است هر محصول را در جای مخصوص به خود استفاده نمایید و جایگزین یکدیگر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *