۳ تفاوت اصلی کرم مرطوب کننده با آبرسان

کرم‌ آبرسان و کرم مرطوب کننده از مهمترین کرم‌ها برای حفظ جوانی پوست و سلامت آن هستند. معمولا اکثر افراد این دو کرم را از یکدیگر تشخیص نداده و کرم مناسب برای پوست خود را تهیه نکرده یا به موقع از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. اگر برای تشخیص تفاوت‌های اصلی این دو کرم و نحوه استفاده از آن‌ها، در حال مطالعه این مطلب هستید، همراه مای باشید.

اهمیت کرم مرطوب کننده و آبرسان و بهترین زمان استفاده از آن‌ها

برای تشخیص بهتر این دو کرم از یکدیگر و نیز نحوه استفاده از آن‌ها ابتدا، بهتر است در مورد ماهیت آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید.

کرم آبرسان

کرم آبرسان، با استفاده مواد طبیعی و فرمول‌های شیمیایی موثر، آب مورد نیاز پوست شما را تامین کرده و در مهمترین عملکرد خود از شکسته شدن کلاژن‌ها به علت کم آبی جلوگیری می‌کند.

این کرم در ساختار خود از هیدراتیوها برای آبرسانی به لایه اپیدرم پوست استفاده می‌کند. همچنین مانع از بین رفتن آب پوست می‌شود.

بهترین زمان استفاده از آبرسان، بعد از حمام، زیر کرم ضد آفتاب، قبل از کرم مرطوب کننده است. همچنین در نواحی گرم و خشک بهتر است، همیشه از آبرسان استفاده کنید. این کرم به علت اینکه پوست را چرب نمی‌کند، طرفدارهای زیادی بین خانم‌ها دارد.

کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده، با ایجاد لایه‌ای محافظ به حفظ رطوبت و آب درون سلولی کمک کرده و از تبخیر آن جلوگیری می‌کند. در اصل وظیفه کرم مرطوب کننده، کمک به عملکرد طبیعی پوست در تولید چربی برای حفظ رطوبت پوست است.

معمولا بعضی از افراد، به علت اینکه این کرم باعث چربی پوست‌شان می‌شود، آن را استفاده نمی‌کنند، در صورتی که استفاده از آن حتی برای صاحبان پوست‌های چرب نیز ضروری است. زیرا علاوه بر حفظ رطوبت و رساندن مواد مغذی به پوست، با ایجاد لایه‌ای محافظ، از ورود عوامل استرس‌زای خارجی مثل میکروب‌ها به منافذ پوست جلوگیری می‌کند.

بهترین زمان استفاده از این کرم، بعد از کرم آبرسان و همچنین قبل از ضد آفتاب است. استفاده از این کرم در روزهای سرد پاییز و زمستان که پوست چربی بیشتری از دست داده و در نتیجه رطوبت بیشتری را از دست می‌دهد، ضروری است.

مهمترین تفاوت‎های کرم آبرسان و مرطوب کننده

با توجه به موارد بالا مهمترین تفاوت این دو کرم به شرح زیر است:

  1. کرم مرطوب کننده بر خلاف آبرسان، پوست شما را چرب می‌کند.
  2. کرم آبرسان در ترکیب خود از مقدار زیادی اسید هیالورونیک، اوره، آلوئه ورا و سایر ترکیبات هیدراتیو استفاده می‌کند اما در ساختار مرطوب کننده از روغن‌هایی مثل جوجوبا، شی باتر، نارگیل و غیره استفاده می‌شود.
  3. آبرسان، مواد مغذی و آب بیشتری به سلول‌های لایه اپیدرم رسانده، اما ماننده مرطوب کننده از پوست شما حفاظت نمی‌کند.

در نهایت باید گفت که آبرسان و مرطوب کننده، مکمل یکدیگر هستند و بهتر است به طور همزمان از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *