رفتن به مطلب
آرایشی بهداشتی آکار

danjeh

Members
  • تعداد ارسال ها

    6
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط danjeh

  1. برای زیبایی بیشتر دست ها و داشتن ناخن های زیبا، بسیاری از خانم ها به کاشت ناخن روی می آورند. کاشت ناخن علاوه بر زیبایی برای افرادی که دارای ناخن های بدشکل هستند و یا عادت به جویدن دارند، بسیار مناسب است. کاشت ناخن انواع مختلفی دارد، در این بخش با انواع مختلف کاشت ناخن ، مزایا و عوارض کاشت ناخن آشنا شوید.

    انواع کاشت ناخن

    انواع کاشت ناخن

    کاشت ناخن انواعی دارد که شامل:

    کاشت ناخن قالبی

    در این نوع کاشت ناخن مواد را درون قالب آماده ناخن مصنوعی بریزید تا به شکل ناخن درآید سپس بعد از زدن مواد ضد قارچ روی ناخن ، با مهارت قالب را روی صدف ناخن ها قرار می دهند و پس از چند ثانیه، قالب را از مواد روی ناخن جدا کرده و بر میدارند و سپس طراحی آن را شروع می کنند.

    معایب روش قالبی کاشت ناخن

    • این روش کاشت ناخن دوام اندکی دارد.
    • متاسفانه در این روش ناخن خیلی زود شکسته می شود و قابلیت بسیار زیادی در هواگیری دارد.
    • این روش نیاز به سوهان کاری ندارد بنابراین در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود.
    • به دلیل ضخیم بودن کاشت ناخن، کار حالت طبیعی ندارد .
    • در این روش نسبت به روش های دیگر کاشت ناخن مواد بیشتر مصرف میشود.

    کاشت ناخن قالبی برای چه کسانی مناسب نیست؟

    کاشت ناخن قالبی برای افرادی که ناخن های پراکنده و یک شکل ندارند ، مناسب نیست زیرا در این نوع کاشت ناخن باید تمام ناخن های دو دست یک شکل باشند .

    کاشت ناخن قالبی

    روش کاشت ناخن پودری

    در این روش ، ناخن کار ابتدا با استفاده از الکل ناخن و اطراف آن را ضدعفونی می کند و پس از انتخاب اندازه مناسب سرناخن ها هر سری را با زاویه 45 درجه حدود 20 ثانیه نگه می دارند و سپس با سوهان کوتاه می کنند.

    سپس، باندر را آهسته و ضربه مانند روی ناخن می زنند و بعد روی تمام سطح ناخن صمغ یا چسب زده و ناخن را در پودر ناخن محفظه فرو می کنند و 5 ثانیه بعد بیرون می آورند و پس از خشک شدن، پودرهای اضافی را با برس پاک می کنند . سپس دوباره روی ناخن ها و نوکشان چسب می زنند.

    برای اینکه ناخن های رنگی داشته باشید ، می توانید از پودر رنگی استفاده کنید و سپس چسب بزنید، اکتیویتر را مثل لاک روی ناخن بزنید . سپس قسمت های بیرون زده را به وسیله سوهان نرم صاف کنید. در آخرپس از استفاده از تاپ گت ، روغن ناخن را به کناره های ناخن بمالید.

    مزایای کاشت ناخن پودری

    • کاشت ناخن پودری از پرکاربردترین و با دوام ترین انواع کاشت ناخن است.
    • در اثر ضربات از خود استحکام بالایی نشان می دهد.
    • صدف ناخن را کشیده تر و ناخن ها را زیباتر نشان می دهد.
    • کاشت ناخن پودری زمان بر است و در هر بار ترمیم حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد.

    کاشت ناخن پودری به چه کسانی توصیه می شود؟

    کاشت ناخن پودری به علت زمان بر بودن برای کسانی که وقت حوصله کافی ندارند توصیه نمی شود.

    کاشت ناخن پودری

    تکنیک کاشت ناخن ژله ای

    در این روش با استفاده از سه لایه ژل به نام های بیلدینگ ژل، فینیشینگ ژل و تاپ شاین ، لایه ای شیشه ای و محکم روی سطح ناخن ها می سازند.پس از هربار ژل زدن بر سطح ناخن ها دست را در دستگاهی به نام UV قرار می دهند و به وسیله ماده کلینز، حالت چسبندگی آن را از بین می برند.

    معایب و محاسن کاشت ناخن ژله ای

    • دوام این نوع کاشت ناخن در حدود دو هفته است.
    • انجام آن در مناطقی با رطوبت بالا توصیه نمی شود.
    • آسیبی به ناخن در کاشت نمی بیند زیرا تا وقتی که ناخن رشد می کند و فرد نیاز به ترمیم دارد یعنی ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است.

    کاشت ناخن ژله ای برای چه کسانی مناسب است؟

    این نوع کاشت برای افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند مناسب است زیرا به علت بد مزگی مواد و کنده نشدنش این عادت از سر آن ها می افتد. افرادی که به مواد کاشت ناخن حساسیت دارند و پوست آن ها دچار اگزما می شود باید هر چه سریع تر کاشت ناخن را بردارند.

    کاشت ناخن ژله ای

    کاشت ناخن به روش میکس

    ناخن میکس یک ناخن ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. در این روش بعد از استفاده از ضد قارچ مراحل کاشت پودری و بعد سوهان کشی انجام می شود سپس یک لایه ژل روی ناخن می کشند و دست را درون دستگاه یووی می گذارند.

    کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی

    در این روش کاشت ناخن از فرمر و تیپ استفاده نمی شود بلکه از فیبر ها که رشته هایی نازک هستند ، استفاده کرده و آنها را بر روی ناخن قرار می دهند و سپس مواد ژل را بر روی آن قرار می دهند .پس از هر مرحله، دست را درون دستگاه UV می گذارند و به روش معمول سوهان کشی انجام می دهند.

    کاشت ناخن دیپینگ

    در این روش از انواع کاشت ناخن از قلم استفاده نمی شود و از پودر و پرایمراستفاده می شود . در این روش پس از آماده سازی و زیرسازی ناخن ها و زدن ضد قارچ ، به سطح ناخن یک لایه پرایمر زده و تمام ناخن را عمودی در پودر فرو می برند و پس از رسیدن به ضخامت دلخواه در نهایت سوهان کشی و بافرینگ انجام داده و ناخن ها را پولیش می کنند.

    کاشت ناخن با فرمر

    در این روش ، فرمر که یک وسیله با جنس کاغذی است را روی ناخن ها نصب می کنند و سپس مواد را بر روی آن قرار داده و از ژل و پودر های رنگی استفاده می کنند.

    کاشت ناخن با فرمر

    کاشت ناخن به روش گریم

    در کاشت گریم یا همان کاشت ناخن فرنچ صدف ناخن را با پودر هلویی و یا دیگر پودر های کاور طراحی کرده و سپس خط فرنچ به صورت یک خط مستقل و کاملا جدا از خط صدف ناخن طراحی می شود.

    کاشت ناخن سیلک

    در این روش حالت طبیعی ناخن ها حفظ شده و لایه ای از جنس ابریشم (یا فایبر گلاس) بر روی ناخن طبیعی می چسبانند. سپس از چسب مخصوص برای محکم نمودن صدف ناخن ها استفاده کرده و از اسپری فیکس کننده استفاده می کنند.

    کاشت ناخن بیبی بومر یا کاشت هایلایت

    کاشت بیبی بومر از زیر شاخه های کاشت ناخن گریم است که در آن از دو رنگ مختلف به گونه ای استفاده می کنند که رنگ ها در میانه ناخن در یکدیگر محو گردند و هیچ خط فرضی در میان آنها مشخص نباشد به همین علت نام دیگر روش کاشت ناخن بیبی بومر کاشت هایلایت است.

    در این روش پس از آماده سازی و زیرسازی ناخن ها دست را حدود 180 ثانیه درون دستگاه UV قرار می دهیم، سپس از پودر بیبی بومر سفید در نوک ناخن ها ( فرنچ ناخن ) استفاده کرده و به سمت ریشه حرکت می نمائیم.

    عمق رنگ سفید از نوک به ریشه باید کم تر و محو تر شود سپس با پودر هلویی یا صورتی بیبی بومر از ریشه ناخن تا نوک ناخن را مواد گذاری می کنیم. سپس به وسیله گیره مخصوص دو طرف ناخن را سفت کرده و به مدت 120 ثانیه در دستگاه UV قرار داده و در آخر سوهان کاری انجام داده و پس از زدن لایه ای از تاپ کت براق بر ناخن ها مجددا در دستگاه قرار می دهیم.

    بیبی بومر

    کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری

    در این روش فقط به تیپ گذاری اکتفا می کنند و از لاک ناخن و یا استیکر بر روی سطح ناخن استفاده می کنند . این روش بسیار کم دوام می باشد. این کاشت ناخن برای کسانی است که نمی خواهند در مدت زمان طولانی از کاشت ناخن استفاده کرده و یا مواد کاشت بر روی ناخن های آنها قرار بگیرد . برای ریموو کردن این نوع کاشت لازم است ناخن ها به زمان 10 دقیقه داخل استون خالص قرار بگیرند تا ناخن ها جدا شوند.

    کاشت ناخن ماربل

    یکی از روش های کاشت ناخن است که به شکل سنگ مرمر می باشد. در این روش ابتدا پودر گچی را بر روی ناخن قرار می دهند و بر روی آن خط های نا متوازن با لاک مشکی می کشند سپس با استون یا لیکویید بر روی رنگ مشکی رگه هایی مانند سنگ مرمر ایجاد می کنند.

    کاشت ناخن کروم

    در این روش دیزاین ناخن ها توسط پودر کروم می شود. در این روش پس از انجام شدن کامل کار کاشت ناخن ها از یک رنگ پایه برای ناخن ها استفاده می شود و پودر های کروم را بر روی ناخن ها می مالند سپس از لایه ای محافظ استفاده کرده و پودرهای اضافی را پاک می کنند.

    کاشت ناخن کروم

    کاشت ناخن فلای آن

    کاشت ناخن فلای آن نوعی کاشت ناخن است که در آن از لیکویید و پرایمر استفاده نمی کنند بنابراین با حذف شدن این دو ماده خطرات کاشت ناخن کاهش یافته بنابراین برای خانم های باردار یک روش بی ضرر است.

    کاشت ناخن ژلیش

    در این نوع کاشت ناخن ، روی ناخن طبیعی لاک های ژل مخصوصی می زنند . این نوع از کاشت که دارای دوام متوسطی است و نیازی به سوهان کشی ندارد و ظاهری بسیار طبیعی به ناخن های فرد می بخشد.

    مقایسه انواع روش های کاشت ناخن

    روش کاشت پودری، به نوعی روش کاشت مادر است و با کاشت های دیگر ترکیب می شود و دوام بیشتری دارد. دوام هر روش کاشتی به نحوه و نوع اجرای آن نیز بستگی دارد. روش کاشت ژله ای ناخن نیز در مناطق شرجی دوام بیشتری دارد و تا یک ماه دوام می آورد.

    معایب کاشت ناخن

    چه افرادی نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

    • افراد مبتلا به بیماری عفونی و قارچی نباید کاشت ناخن انجام دهند زیرا این کار سبب تشدید بیماری آنها می شود.
    • افرادی که مستعد عفونت هستند و سیستم دفاعی بدن ضعیفی دارند بهتر است کاشت ناخن را انجام ندهند.
    • افرادی که ناخن های نازک و شکننده ای دارند.
    • خانم های باردار

    کاشت ناخن چند ماه دوام دارد؟

    میزان ماندگاری کاشت ناخن بستگی به مواد و شرایط آب و هوایی دارد. در حالت عادی فرد باید پس از 3 تا 4 هفته پس از انجام کاشت برای ترمیم مجدد اقدام کند. ماندگار ترین نوع کاشت ناخن پودری می باشد.

    کاشت ناخن پا

    ناخن ها ی پا به دلیل اینکه در طول روز در کفش و فضای بسته هستند، آسیب پذیرترند. رعایت بهداشت ناخن پا نیز دشوار است بنابراین کاشت ناخن در پا می تواند خطرناک تر باشد.

    کاشت ناخن پا

    مزایای کاشت ناخن

    کاشت ناخن زیبایی زیادی را به دستان شما هدیه می کند و برای افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند مناسب است.

    عوارض کاشت ناخن

    پس از آشنایی با انواع روش های کاشت ناخن در این بخش از دنیای مد نمناک لازم است عوارض و خطرات آن را نیز بدانید، خطراتی که شامل:

    تغییر رنگ ناخن

    در کاشت ناخن مصنوعی، اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن نمی رسد بنابراین رنگ ناخن تغییر کرده و کدر می شود و رشد ناخن کاهش می یابد.

    تغییر شکل ناخن

    با قرارگیری ناخن مصنوعی روی ناخن فرد، ریشه از بین می رود و ناخن دچار تغییر شکل می شود.

    تغییر شکل ناخن

    عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی

    استفاده از وسایل غیر استریل و چند بار مصرف در کاشت ناخن سبب ابتلای فرد به عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی می شود. برای درمان عفونت های قارچی از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود اما گاهی ریشه ناخن به حدی آسیب می بیند که شکل طبیعی ناخن کاملا از بین می رود.

    توقف رشد ناخن

    افرادی که از کاشت ناخن قاب (کاشت ناخن با تیپ) استفاده می کنند ، این ناخن های مصنوعی بر روی هلال سفید رنگ ناخن طبیعی قرار می گیرد، فشاری زیاد در آن ناحیه ایجاد می کند ، این فشار در طولانی مدت سبب تخریب هلال سفید رنگ یا ماتریکس ناخن شده، و منجر به شکننده شدن ناخن و یا توقف رشد ناخن می شود.

    حساسیت پوستی

    برخی خانم ها نیز به علت واکنش های حساسیتی بدن به چسب و مواد کاشت دچار نوعی از التهاب و قرمزی و خارش پوست می شوند که فقط با از بین بردن عامل آن که ناخن مصنوعی و مواد کاشت بوده این التهاب درمان می شود.

    حساسیت پوستی

    انیکولیز

    از عوارض مهم کاشت ناخن های مصنوعی، تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر (انیکولیز) است.

    عوارض کاشت ناخن برای آرایشگر

    انجام مراحل کاشت ناخن علاوه بر مشتری، برای خود انجام دهنده ی کاشت ناخن نیز عوارضی دارد که شامل

    مسمومیت و افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه

    گازهای سمی موادی که برای کاشت ناخن استفاده می شود می تواند سبب مسمومیت آرایشگر و حتی مشتری شود. علایمی مانند اختلالات روانی، خونی، کبدی، قلبی- عروقی و تنفسی از علائم این نوع مسمومیت است . مواجهه طولانی مدت آرایشگران با این بخارهای سمی می تواند زمینه ساز آسم و حتی سرطان ریه باشد.

    آیا مواد کاشت ناخن سرطان زاست؟

    استفاده از اشعه UV برای سفت کردن پودر ژلی روی ناخن ممکن است موجب ابتلای فرد به سرطان پوست شود بنابراین لازم است تمام کسانی که کاشت ناخن انجام می دهند، زیر نظر متخصص پوست باشند تا با بروز هر نوع علامت مشکوک آن را بررسی کنند.

    خطرات کاشت ناخن

    چرا کاشت ناخن باعث قارچ میشود؟

    به علت عدم تنفس بافت ناخن در طراحی ناخن و کاشت خطر ابتلا به عفونت های قارچی و باکتریایی افزایش می یابد. در کاشت به روش قاب ناحیه اطراف ناخن تحریک و اتصال بافت دور ناخن با بخش اصلی سست می شود بنابراین فضای ایجاد شده اجازه ورود هر گونه باکتری و قارچی را خواهد داد و برخی از افراد به همین علت دچار نوعی از بیماری ناخن با نام پارونیشیای می شوند.

    علت هوا گرفتن کاشت ناخن

    اگر در کاشت ناخن حد فاصل کوتیکول و مواد گذاری که حدود 1 میل است رعایت نگردد، کاشت ناخن هوا می گیرد. برای هوا نگرفتن باید بر روی ناخن ها در آخر سوهان کشی دقیقی با زاویه 45 درجه انجام شود.

    علت ترک خوردن ناخن کاشته شده

    • کاشت ژله ای معمولا در مکان های خشک ترک می خورند.
    • اگر از مواد کمی در کاشت پودری استفاده شود امکان ترک خوردن وجود دارد.
    • سوهان کشی بیش از حد موجب ترک خوردن ناخن ها می شود.
    • مرغوب نبودن مواد پودر مورد استفاده و یا آغشته نشدن قلموی کار به لیکویید سبب ترک خوردن ناخن ها می شود.

    ترک خوردن ناخن کاشت

    آیا کاشت ناخن برای خانم باردار ضرر دارد؟

    پزشکان معتقدند خانم های باردار نباید در بارداری کاشت ناخن انجام دهند زیرا در دوران بارداری حساسیت بدن و جنین به مواد شیمیایی افزایش یافته و این مواد از طریق ناخن وارد بدن مادر شده و به جنین انتقال می یابد و خطراتی برای او دارد.

    نکات ایمنی بعد از کاشت ناخن

    • با اجسام آلوده دست نزنید.
    • مراقب باشید به ناخن های تان ضربه ای وارد نشود.
    • هنگام استفاده از مواد شوینده از دستکش استفاده کنید.
    • حدالامکان در محیط هایی شنا کنید که از نظر بهداشتی مشکلی نداشته باشند.

    درمان مشکلات کاشت ناخن

    اگر ناخن ها عفونت کنند باید فرد از آنتی بیوتیک ها استفاده نماید و اگر جرم به وجود بیاید، باید جرم ها برداشته شوند. اگر ناخن از سطح جدا شده باشد برای درمان ناخن باید از جا در آورده شود.

    درمان در مراحل اولیه، سبب رشد مجدد ناخن می شود اما اگر زمان زیادی گذشته باشد و درمان صورت نگرفته باشد زیر ناخن پوسته هایی تشکیل می شود که دیگر مانع از چسبیده شدن ناخن به پوست می شود.

    علت قارچ کاشت ناخن

    برداشتن ناخن کاشته شده

    • اگر از مدل کاشت ناخن خود راضی نیستید و یا از کاشتن ناخن پشیمان شده اید می توانید کاشت ناخنتان را از بین ببرید.
    • برای این کار ، به استون 100 درصد ، سوهان ناخن و بافر و پولیش نیاز دارید.
    • استون را درون ظرفی بریزید و دستتان را طوریکه تمام ناخنهایتان در ظرف قرار گیرد، داخل ظرف 6 تا 7 دقیقه نگه دارید.
    • دستتان را بیرون آورده و با کلینکس ناخنتان را تمیز کنید و دوباره دستتان را درون استون بگذارید . این کار را چندین بار انجام دهید.
    • پس از اینکه فقط یک لایه نازک از مواد روی ناخن باقی ماند باقی مواد را با استفاده از سوهان از بین ببرید و سطح ناخنتان را با بافر بکشید و با پولیش ناخن را برق بیاندازید و در آخر از تقویت کننده استفاده نمایید.

    نکته مهم:اگر به هر دلیلی تمایل به کاشت ناخن دارید ، به آرایشگاه و افراد مجرب مراجعه کنید و دقت کنید که ناخن کار حتما از مایع ضدقارچ و مواد مرغوب استفاده کند.

  2. ی‌شک همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند اما در میان خانم‌ها مراقبت و حفظ زیبایی پوست از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای اینکه پوستی سالم و زیبا داشته باشید باید از آن مراقبت کنید. در ادامه چند روش عالی برای مراقبت از پوست را معرفی کرده‌ایم.

    چرا مراقبت از پوست مهم است؟

    پوست، نوعی سپر دفاعی است که ما را در برابر انواع میکروب ها و بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر وظایف متعدد، پوست باعث کنترل دمای بدن و بهبود گردش خون می شود. به همین اعتبارست که مراقبت پوست، ضرورت فراوانی یافته است. بویژه آنکه پوست با جمال و کمال ظاهری ما ارتباط تنگاتنگی دارد.

    مراقبت از پوست

    روش‌های مراقبت از پوست

    ما در این مطلب از سایت زوم لایف، روش‌ها و نکاتی را توضیح داده‌ایم که با رعایت آنها می‌توانید به حفظ زیبایی و سلامت پوست خود کمک کنید.

    1. ریسک استفاده از روش‌های نامناسب

    اگر برای مراقبت از پوست خود در اینترنت جستجو کنید، روش‌های متفاوتی را خواهید دید که شاید همه‌ی آنها برای شما مناسب نباشد.

    • دکتر تریسی ایوانز (Dr. Tracy Evans) متخصص پوست معتقد است بسیاری از مواردی که در آشپزخانه شما وجود دارد و از آن استفاده می‌کنید، پوست شما را خراب می‌کند و شما نیز ممکن است مستعد حساسیت به مواد مختلف باشید.
    • دکتر استا کرونبرگ (Dr. Esta Kronberg) معتقد است، استفاده از لیمو پوست شما را به نور خورشید حساس‌تر سازد که باعث بروز لک یا تاول می‌شود.

    قبل از اینکه چیزی را به روی صورت خود بمالید و یا به صورت از آن استفاده کنید. حتماً آنرا به مدت چند روز بر روی بازوی خود بچسبانید و با پلاسیک روی آنرا بپوشایند. فقط در صورت مشاهده نکردن عارضه‌های منفی است که می‌توانید از آن بر روی صورت خود استفاده کنید.

    2. مواد آرایشی بی‌کیفیت را استفاده نکنید

    مواد آرایشی یا انواع کرم‌های بی‌کیفیت موجب مسدود شدن منافذ پوست شما خواهد شد. در این حالت پوست به تکاپو افتاده و ظهور انواع جوش‌ها، نتیجه نهائی این اشتباه است. همواره از صابون‌های قابل اعتماد استفاده کنید. پوست خود را در صبح و شب با آب بشوئید.

    3. به خواب و استراحت اهمیت دهید

    خواب و استراحت دو فاکتور ضروری برای همگان و بسیار مهم‌تر از آن چیزی است که برخی تصور می‌کنند. روزانه فرصتی را برای استراحت و تنفس بشکل صحیح اختصاص دهید. 7 ساعت را برای خواب عمیق در نظر بگیرید. از ورزش بویژه یوگا غافل نشوید زیرا تمرینات یوگا زمینه خواب سالم و عمیق را فراهم می‌کنند و طبعاً این فرایند به سلامت پوست شما کمک می‌کند.

    4. تغذیه پوست را جدی بگیرید

    انواع روغن‌های گیاهی ارگانیک و طبیعی تاثیری اعجاب آور بر پوست دارد. گزینه‌های متعددی برای انتخاب وجود دارد. از روغن تصفیه شده اسای بری گرفته تا روغن نارگیل و زیتون ... از این روغن‌ها به هنگام صبح و شب به منظور پاکیزه سازی پوست استفاده کنید. پوست شما روزانه به کرم مرطوب کننده نیز احتیاج دارد. میوه و سبزیجات نیز نقش مهمی در تغذیه پوست ایفا می‌کند.

    5. استفاده از گندم و جو به عنوان شوینده پوست

    اگر رتینوئیدهای مضر در محصولات زد چروک، پوست شما را حساس کرده است، شوینده خود را با یک ماسک ترکیب پوره جو و عسل عوض کنید. محتویات زد برافروختگی پوره جو و عسل، خواص ضد عفونی نیز دارند. اسید لاکتیک درون ماست نیز به عنوان یک لایه بردار خنک عمل می‌کند. له کردن دانه‌های گل آفتابگردان بر اثرگذاری آن می‌افزاید، چرا که روغن آزاد شده از دانه‌های آفتابگردان برای مرطوب کردن پوست هنگام استفاده از این ترکیب لازم است.

    ترکیب ماسک پوره جو و عسل

    • یک قاشق غذاخوری عسل گرم؛
    • یک قاشق غذاخوری پوره جو؛
    • یک قاشق غذاخوری دانه آفتابگردان؛
    • دو قاشق غذاخوری ماست.

    روش استفاده از ماسک پوره جو و عسل

    پوره جو و دانه آفتابگردان را با هم مخلوط کنید، این مخلوط را با عسل گرم و ماست ترکیب کنید. آنرا بر روی صورت، گردن و سینه خود بمالید و پس از 3 دقیقه با آب گرم شسشتو دهید.

    6. ماسک شکر برای شفاف کردن پوست

    ماسک لایه بردار شکر و حمام آب گرم یک مکمل بسیار خوب برای زیبایی پوست‌های شما است. ماسک شکر برای لایه برداری پوست و برداشتن پوست‌های مرده از سطح آن و داشتن پوستی شفاف مناسب است.

    ترکیب ماسک شکر

    • سه قاشق آب گرم؛
    • دو قاشق غذاخوری شکر؛
    • یک پیمانه روغن زیتون یا روغن نارگیل.

    دکتر جسی چیونگ (Dr. Jessie Cheung) می گوید: اضافه کردن عسل و پوره جو به این محلول می‌تواند روش بهتری برای مطلوب کردن و آرام ساختن پوست باشد.

    روش استفاده از ماسک شکر

    شکر را در آب گرم بریزید تا حل شود و بعد یک پیمانه روغن زیتون یا روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. مطمئن شوید که دانه‌های ریز آن حل شده باشد تا آسیبی به پوست شما وارد نکند. آن را روی صورت خود بمالید و پوستتان را با آن ماساژ دهید و پس از چند دقیقه با آب گرم شسشتو دهید.

    7. چای سبز برای بهبود التهاب پوست

    دکتر آوا شمبن (چای سبز به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند و آب گل رز خاصیت ضد برافروختگی دارد. هنگامی که پوست قرمز شده مانند آنچه در بیماری درماتیت (Dermatitis) و یا بیماری پسوریازیس (Psoriasis) پوست خشک و ملتهب می‌شود، عموماً برافروختگی و ورم زیادی وجود دارد. این ها سیستم طبیعی بدن را برای کمتر کردن آسیب به سلول‌ها مراقبت می‌کنند.

    برای درست کردن این بخار دو عدد چای کیسه‌ای سبز را در نیمی از یک لیوان آب جوش به مدت پانزده دقیقه نگه دارید و پس از آن چای کیسه‌ای را بیرون آورده و آب گل رز را در آن مخلوط کنید. برای استفاده سعی کنید از یک افشانه استفاده کنید و باقی آن را در یک شیشه دربسته نگه دارید.

    8. شیر برای پوست ورم کرده (آسیب دیده)

    شیر کم چرب یه روش قدیمی برای پوست‌های ورم کرده است. مقداری گاز استریل و یا یک پارچه را درون شیر خیس کرده و آنرا مچاله نمایید و بر روی محل درد بگذارید.

    9. روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده پوست

    یکبار هم که شده از روغن نارگیل استفاده کنید تا به خاصیت فوق العاده آن پی‌ببرید. روغن نارگیل، نرم کننده و ضد ورم پوست است. روغن نارگین درون شیشه جامد بنظر می ‌رسد اما با قرار گرفتن بر روی پوست، با حرارت بدن ذوب شده و به مایع تبدیل می‌شود. به عقیده دکتر چیونگ روغن نارگیل یه مرطوب کننده طبیعی، عالی و خانگی است و نباید آنرا فراموش کرد.

    10. سفیده تخم مرغ و برطرف کردن جای لک و جوش

    سفیده تخم مرغ و ماست ترکیب بسیار موثری برای پاک کردن لک و جای جوش صورت هستند. به گفته دکتر شمبن اسید لاکتیک درون ماست، چرک روی لک‌ها را شل کرده و سفیده تخم مرغ به عنوان لکه بر، آنرا خالی می‌کند. اضافه کردن مقداری آووکادو، رطوبت این ترکیب را افزایش می‌دهد و از برافروختگی جلوگیری می‌کند.

    این ماسک صورت تمیز کردن صورت را با ترکیبی از سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری ماست به همراه نیمی از یک آووکادو بسازید. ترکیب را 10 دقیقه بر روی صورت خود نگه داشته و سپس شستشو دهید.

    11. شیر و ماست برای پوست های خشک

    پوست خشک و آسیب دیده از رتینوئیدها، خورشید، آفتاب سوختگی و باد، نیازمند مراقبت بیشتر است. از شیر استفاده کنید زیرا پروتئین درون شیر مدتی روی پوست باقی می‌ماند و پوست شما برای مدت بیشتری چرب خواهد ماند. با ترکیب شیر و ماست و مقداری عسل می‌توانید ماسک تهیه کنید تا از خشکی پوست شما تا حد زیادی جلوگیری کند.

    ترکیب ماسک ماست

    • دو قاشق غذاخوری شیر؛
    • یک چهارم فنجان ماست؛
    • نصف قاشق غذاخوری عسل.

    روش استفاده از ماسک ماست

    بعد اینکه ماسک آماده شد. آن را به مدت 15 دقیقه بر روی صورت، گردن و سینه‌های خود قرار دهید و سپس با آب گرم شستشو دهید.

    12. سرکه برای رفع برافروختگی انگشتان

    همانطور که سرکه به عنوان یک ضدعفونی کننده استفاده می‌شود. می‌تواند جرم‌های نوک انگشت‌های شما را نیز از بین ببرد. روزی دو مرتبه انگشت‌های خود را در ترکیبی از سرکه سفید و آب قرار دهید تا از برافروختگی نوک انگشتان جلوگیری کند و ناخن‌ها که مستعد آلوده شدن به عفونت‌های باکتریایی و یا مخمری هستند را پاکسازی کند.

    13. چای کیسه‌ای و رفع خارش چشم ها

    پس از تهیه چای آرامش بخش بابونه، چای کیسه‌ای را دور نیاندازید. چای بابونه که به عنوان یک کمپرس سرد استفاده می‌شود، می‌تواند خارش چشم‌ها از ببین ببرد. رنگ داخل چای می‌تواند درد را در نقاط دیگر پوست روی بدن تسکین دهد. برای این منظور می‌توانید چای کیسه‌ای سرد شده را در محل درد به مدت 10 دقیقه نگه دارید تا درد کاهش یابد.

  3. مراقبت‌های روز اول

    اولین روز آمدن به خانه بعد از بیمارستان برای مادران حس‌های مختلفی دارد. مادرانی که پس از سزارین در بیمارستان می‌مانند، دلتنگ خانه می‌شوند و دیگر مادران ذوق دارند که زودتر خانه را به نوزادشان نشان دهند و کودک را در تخت و تشکی که قبلاً برایش آماده کرده‌اند، ببینند. خیلی از خانواده‌ها هم رسم دارند که هنگام ورود مادر و نوزاد به خانه کنار او باشند و تبریک بگویند و خیلی از مادربزرگ‌ها تدارک تهیۀ کاچی می‌بینند. از طرفی ممکن است برای مادرانی که دور از خانواده هستند، روز اول ورود به خانه، فضای خانه کمی سوت و کور به نظر برسد که در مورد آن هم نباید نگران باشید، چون خیلی زود صدای گریۀ نوزادتان همۀ خانه را پر می‌کند. در هر حال، اطراف شما شلوغ باشد یا خلوت، نباید از مراقبت خود غافل شوید. نکات زیر می‌تواند برای اولین روز ورود به خانه مفید باشد:

    • به قدر کافی استراحت کنید و به قدر کافی فعالیت داشته باشید.
    • برای شروع در بلند شدن و راه رفتن از کسی کمک بگیرید.
    • نوشیدن مایعات مثل آب و آب‌میوۀ تازۀ خانگی را فراموش نکنید.
    • بیش از اندازه کاچی نخورید. این خوراکی بسیار چرب می‌تواند باعث سوءهاضمه شود.
    • اگر سزارین شده‌اید، چیزی را روی شکمتان نگذارید.
    • اگر طبیعی زایمان کرده‌اید و بخیه‌‌ای دارید، بهتر است فعلاً روی آن ننشنید.
    • چیزهای سنگین را بلند نکنید.
    • برای خونریزی بعد از زایمان نیاز به استفاده از نوار بهداشتی‌های بزرگ دارید.
    • در صورت تب یا خونریزی شدید با اورژانس تماس بگیرید.
    • در صورت ترشح خون یا چرک از محل برش سزارین با پزشک تماس بگیرید.
    • بعد از رفتن به خانه می‌توانید حمام کنید.
    • از زور زدن هنگام مدفوع کردن خودداری کنید.
    • همۀ دردها را تحمل نکنید و مسکن‌های تجویزی پزشک را برای تسکین دردها مصرف کنید.
    • سعی کنید زیاد پرخوری نکنید.
    • پذیرایی از مهمان‌ها و شروع کارهای سنگین خانه را فعلاً فراموش کنید

    نگران لکۀ روی تختخواب یا گرد و خاک روی وسایل نیز نباشید، مطمئن باشید وقت برای نظافت هست. همچنین ممکن است به دلیل تخلیه نشدن کامل رحم و ورم، هنوز هم باردار به نظر برسید. یادتان باشد بی‌جهت در این روزهای زیبا اخم نکنید، زیرا به طور معمول چند هفته یا در برخی موارد چند ماه طول می‌کشد تا بدن شما به طور کامل بهبود یابد. طی این روزها و هفته‌های اول می‌توانید لباس‌های پس از زایمان را نیز از میان لباس‌های بارداری انتخاب کنید. اولین مراقبت پزشکی شما نیز در روز اول تا سوم پس از زایمان انجام می‌شود. پس لازم است که طی این روزها دوباره به پزشکتان مراجعه کنید. همچنین مراقبت‌های مربوط به نوزاد بعد از ترخیص بین روزهای سوم تا پنجم بعد از زایمان انجام می‌شود. مراقبت دوم مادران پس از زایمان نیز بین روزهای ۱۰ تا ۱۵ بعد از زایمان و مراقبت سوم در روزهای ۳۰ تا ۴۲ بعد از زایمان خواهد بود.

    وضعیت روحی مادر

    بدن شما در حال مواجه شدن با نوسانات هورمونی، بهبود پس از زایمان و محرومیت جدی از خواب است. ذهن شما نیز در حال تطبیق با این مرحلۀ جدید از زندگی است. ممکن است بخندید، گریه کنید، ناامید یا هیجان‌زده شوید و احساسات بیشماری را در عرض چند ساعت یا چند دقیقه تجربه کنید. این نوسانات خلقی معمولاً از روز اول تا دو هفته وجود خواهند داشت. نکات زیر می‌تواند برای بهبود خلقی شما مفید باشد:

    • هر نوع نوسان خلقی را به افسردگی پس از زایمان ربط ندهید و آن را به خودتان تلقین نکنید.
    • پیشنهادهای کمک اطرافیان را قبول کنید.
    • روز اول سعی کنید بخوابید تا عصبانی و خسته نشوید.
    • از استراحت کردن با وجود بودن مهمان‌ها در خانه خجالت نکشید.
    • از رفتارهای بی‌فکر یا زنندۀ دیگران نارحت نشوید.
    • به همسرتان فرصت بدهید تا مضطرب نشود و کارها را درست انجام بدهد.
    • اگر دلتان می‌خواهد کمی آرایش کنید.
    • از دیگران توقع بیش از حد نداشته باشید.

    همچنین روز اول ممکن است گریه‌های نوزاد به نظرتان عجیب و آزاردهنده باشد، بهتر است کمی تحمل داشته باشید تا به مرور یاد بگیرید چطور او را آرام کنید.

    وضعیت شیردهی به نوزاد

    حدود ۷۲ ساعت پس از زایمان، شیر وارد سینه‌ها می‌شود. این اتفاق اغلب در روز اول حضور شما در خانه می‌افتد. هنگامی که شیر اصلی وارد سینه‌ها شود، شما حس خواهید کرد که سینه‌های شما به شکل محسوسی پُر، سفت و سنگین‌تر شده است. همچنین درحالی‌که بسیاری از مردم تصور می‌کنند تغذیه با شیر مادر به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، اما ممکن است برای پیدا کردن یک روش مناسب برای شیردهی با مشکلاتی به ویژه در روزهای اول روبه‌رو شوید و پس از رفتن به خانه نیاز به کمک بیشتری داشته باشید که بهتر است در مورد روش‌های شیردهی اطلاعات پیدا کنید یا با پزشکتان تماس بگیرید. همچنین تغذیه با شیر مادر می‌تواند واقعاً نوک سینه‌های شما را دردناک کند. بهتر است برای رفع مشکل دردناکی سینه‌ها نکات زیر را به یاد داشته باشید:

    • حالت‌های مختلف شیردهی را برای بهبود کیفیت شیردهی و وضعیت خود امتحان کنید و یاد بگیرید.
    • شستن سینه‌ها با آب ولرم یا گذاشتن یخ روی سینه می‌تواند به تسکین درد کمک کند.
    • از کرم‌های مخصوص بعد از شیردهی استفاده کنید که نیازی به پاک کردن ندارد.
    • از قطرات شیر مادر به عنوان مرطوب‌کنندۀ نوک سینه‌ها استفاده کنید.

    اگر به دلایل خاصی مثل دلیل پزشکی تصمیم به شیردهی ندارید، از پزشک خود در مورد بهترین راه برای این کار مشاوره بگیرید. هرچند شیر ندادن به نوزاد غیر از آنکه برای کودکتان اتفاق بدی است، می‌تواند برای مادر هم بسیار سخت باشد. زیرا وقتی تولید شیر در سینه را متوقف می‌کنید، درد و ورم سینه را تجربه خواهید کرد. برای مقابله با این درد نیز می‌توانید کیسۀ یخ را امتحان کنید. همچنین مسکن‌ها را با اجازۀ پزشکتان مصرف کنید. یادتان باشد کیسۀ یخ را در پارچه‌ای نخی بپیچید و بعد آن را برای کاهش ورم روی سینۀ خود بگذارید.

    رفتار با کودک بزرگ‌تر

    با ورود نوزاد به خانه و با توجه به سن کودک قبلی، ممکن است او رفتار متفاوتی از خودش نشان بدهد که با اقدامات اولیه والدین برای آمادگی کودک اول پیش از تولد نوزاد در ارتباط است. اگر کودک شما منتظر برادر یا خواهر جدیدش باشد، احتمالاً روز اول هم کمی خوشحال است و هم کمی متعجب. اما با اولین گریۀ نوزاد، ممکن است او هم گریه کردن را شروع کند. از طرفی هم ممکن است عضو جدید برایش عجیب و ناشناخته به نظر برسد و از او بترسد یا از اینکه نوزاد را در بغل پدر و مادرش ببیند، کمی عصبانی شود. روز اول که به خانه می‌روید، نباید او را فراموش کنید و نسبت به او بی‌توجه باشید. نکات زیر می‌تواند در ارتباط کودک با کودکان قبلی مؤثر باشد:

    • از همان بدو ورود به خانه به او بگویید که چقدر دلتنگش بوده‌اید.
    • به خاطر اینکه در روزهای زایمان بچۀ خوبی بوده است، از او تشکر کنید.
    • او را مجبور نکنید نوزاد جدید را ببوسد.
    • نوزاد را به او معرفی کنید.
    • توضیح دهید داشتن یک خواهر یا برادر چقدر می‌تواند خوب باشد.
    • در شلوغی‌های بعد از زایمان او را تنها نگذارید.
    • صرفاً به دلیل وجود و حضور نوزاد و بی‌دلیل به کودک بزرگ‌تر هدیه ندهید.
    • وقتی به نوزاد رسیدگی می‌کنید، از او بخواهید کمی کمکتان کند.
    • او را در انتخاب هر چیزی برای نوزاد شریک کنید.
  4. لب‌های نرم و برجسته، ممکن است زیبا به نظر برسند، اما حفظ رطوبت و سلامت لب‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر شما هم مانند بیشتر افراد به پوست لب‌هایتان رسیدگی نکنید، ظاهر نرم، صورتی رنگ و برجسته خود را از دست خواهند داد. در ادامه ۱۷ روش درمان خانگی و مراقبت از لب را، باهم مرور می‌کنیم.

    17 روش درمان خانگی و مراقبت از لب

    ۱- برای مراقبت از لب‌هایتان آن را دست کاری نکنید و از خیس کردن آن‌ها با زبان‌تان پرهیزید کنید.

    لب‌ها لایه محافظتی ندارند، بنابراین هر بار که آن‌ها را دست کاری می‌کنید یا زبان می زنید، به طور مستقیم در معرض آسیب قرار می‌گیرند. از انجام کارهایی که خشکی لب‌هایتان را تشدید می‌کند، پرهیز کنید.

    • خیس کردن لب‌ها به وسیله زبان، ممکن است برای چند لحظه آن‌ها را مرطوب کند، اما وقتی بزاق دهان تبخیر شود، لب‌ها خشک‌تر می‌شوند. آنزیم‌های بزاق برای بافت لطیف لب بسیار خشن است.
    • با دهان باز نفس نکشید. با عبور هوای خشک از روی لب‌هایتان، آن‌ها رطوبت زیادی از دست می‌دهند.

    برای مراقبت از لب‌هایتان آن را دست کاری نکنید

    ۲- برای مراقبت از لب‌ها آن را لایه برداری کنید.

    شب‌ها پیش از رفتن به رختخواب، یک کرم مرطوب کننده با کیفیت روی لب هایتان بزنید و صبح‌ها با استفاده از یک حوله‌ی تمیز یا مسواک، پوست های خشک یا مرده آن‌ها را به آرامی جدا کنید. این کار باعث افزایش گردش خون در این ناحیه می‌شود.

    برای مراقبت از لب‌ها آن را لایه برداری کنید.

    ۳- از یک اسکراب (لایه بردار) لب خانگی برای پاکسازی لب هایتان استفاده کنید.

    شکر، روغن بادام و عسل را مخلوط کنید. شکر به خوبی لب‌های شما را لایه برداری می‌کند و روغن بادام و عسل با خاصیت مرطوب کنندگی، طراوت و رطوبت آن‌ها را حفظ می‌کند.

    مراقبت از لب با لایه بردار خانگی

    ۴- لب‌هایتان را ماساژ بدهید.

    می‌توانید با استفاده از برخی روغن‌های مغذی، هر روز به مدت ۵ دقیقه، لب هایتان را ماساژ دهید. این کار باعث بهبود گردش خون و مراقبت از لب‌ها شده و مواد مغذی مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

    برای مراقبت از لب ها آنرا ماساژ دهید

    ۵- برای مراقبت از لب‌هایتان را آبرسانی کنید.

    یکی از رایج‌ترین دلایل خشکی لب‌ها، نخوردن آب کافی است. نوشیدن هشت لیوان آب در روز، فواید بسیاری برای بدن و نقش موثری در برجسته‌ به نظر رسیدن لب‌ها دارد.

    مراقبت از لب ها با آبرسانی لب

    ۶- سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

    داشتن یک رژیم غذایی سالم، نه تنها برای پوست، بلکه برای مراقبت از لب نیز اهمیت زیادی دارد.
    ویتامین ها و سایر مواد مغذی، به طور مستقیم بر لب هایتان تاثیر می گذارند. حفظ رژیم غذایی سالم، برای داشتن لب‌های زیبا بسیار ضروری است.

    داشتن یک رژیم غذایی سالم، نه تنها برای پوست، بلکه برای مراقبت از لب نیز اهمیت زیادی دارد.

    ۷- کابینت داروهای خود را بررسی کنید.

    همه محصولات زیبایی لب، به طور یکسان تولید نشده‌اند. بالم لب‌ حاوی شی باتر (Shea butter)، کره کاکائو و روغن نارگیل، سدی طبیعی در برابر گرما و آلودگی روی لب‌ها ایجاد می‌کند. این در حالی است که برخی ترکیبات، مانند کافور، لب‌ها را خشک می‌کنند. توجه داشته باشید که هرگز برای مراقبت از لب‌هایتان از محصولات تاریخ گذشته استفاده نکرده و آن‌ها را دور بریزید.

    توجه داشته باشید که هرگز برای مراقبت از لب‌هایتان از محصولات تاریخ گذشته استفاده نکرده و آن‌ها را دور بریزید.

    ۸- از ویتامین E استفاده کنید.

    کپسول ویتامین E را شکاف داده و روغن آن را روی لب‌هایتان بمالید. ویتامین E گردش خون را بهبود بخشیده و به تولید سلول‌های جدید پوست و نرمی لب‌ها کمک می‌کند.

    برای مراقبت از لب هایتان از کپسول ویتامین e استفاده کنید

    ۹- لب‌هایتان را به کمک آلوئه ورا آبرسانی کنید.

    برای این روش، می توانید ژل خالص آلوئه ورا را خریداری کرده یا از ژل طبیعی موجود در برگ این گیاه استفاده کنید. خاصیت تسکین دهنده و ترمیم کننده آلوئه ورا، به حفظ ظاهر لب ها کمک می کند.

    مراقبت از لب ها به کمک آلوئه ورا

    ۱۰- از اسکراب لب با پایه توت استفاده کنید.

    توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است، خاصیتی که آن را به یک ترکیب عالی برای تغذیه پوست لب تبدیل می کند.
    برای تهیه این داروی خانگی، توت فرنگی را له کرده و آن را با عسل و روغن زیتون ترکیب کنید. می‌توانید این ترکیب را با زغال اخته (سرشار از آنتی اکسیدان) نیز امتحان کنید.

    از اسکراب لب با پایه توت برای مراقبت از لب استفاده کنید.

    ۱۱- لب‌ها را با مرکبات بیدار کنید.

    با استفاده از چند قطره آب لیمو، می توانید لب‌هایتان را روشن‌تر کرده و لایه مرده پوست آن را از بین ببرید. برای مراقبت از لب هایتان از این روش کافیست چند قطره آب لیمو را روی پوست لب‌تان بمالید و شاهد روشن‌تر شدن آن باشید. قبل از به کار بردن این روش، مطمئن شوید که لب‌هایتان ترک خوردگی نداشته یا خیلی خشک نباشند، چرا که در چنین حالتی، احساس سوزش شدیدی خواهید کرد.

    مراقبت از لب با مرکبات

    ۱۲- از لب‌های خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

    همه می دانند که پوست صورت، در برابر نور خورشید آسیب پذیر است. تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۵ انجام شد، نشان داد از ۲۹۹ نفری که به درستی از ضد آفتاب استفاده کرده بودند، تنها ۳۷ نفر لب‌هایشان را نیز با ضد آفتاب پوشانده بودند.

    استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب مناسب با SPF15 یا بالاتر، حتی در روزهای ابری یا سرد، روند ظهور نشانه‌های پیری را به تاخیر می اندازد. پرتوهای فرابنفش ناشی از خورشید یا دستگاه سولاریوم، می توانند به لب ها آسیب زیادی برسانند.

    بنابراین همیشه از یک بالم لب با حداقل SPF15 یا ضدآفتاب مناسب لب استفاده کنید. اگر هر یک ساعت یک بار ضد آفتاب لب‌هایتان را تجدید کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

    مراقبت از لب در برابر نور خورشید

    ۱۳- برای مراقبت از لب‌هایتان و رنگ‌های گیاهی طبیعی استفاده کنید.

    اگر به دنبال روشنی طبیعی لب‌هایتان هستید، رنگ‌های گیاهی طبیعی، گزینه مناسبی برای این کار هستند. این مواد مانند رژ لب‌های سنگین و چرب، پوست لب را تحریک یا خشک نمی‌کنند. آب تمشک یا انار، می‌تواند به طور موقت رنگ لب‌های شما را صورتی کند.

    برای مراقبت از لب‌هایتان و رنگ‌های گیاهی طبیعی استفاده کنید.

    ۱۴- برای مراقبت از لب ها قرار گرفتن در معرض سموم را به حداقل برسانید.

    هوای آلوده، دود سیگار و مواد شیمیایی می‌توانند سبب پیری زودرس پوست شده، یا کاری کنند که لب‌ها تیره یا چروک به نظر برسند. عادت هایی مانند سیگار کشیدن، می‌تواند این روند را تشدید کرده و به لب‌ها ظاهری کدر و رنگ پریده بدهند.

    قرار گرفتن در معرض سموم را برای مراقبت از لب ها به حداقل برسانید.

    اجتناب از سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار، می تواند ظاهر لب‌ها را بهبود ببخشد. همچنین، پوشاندن لب‌ها با شال، در محافظت از آن‌ها نقش موثری دارد.

    ۱۵- برای مراقبت از لب هایتان قبل از خواب، آرایش خود را پاک کنید.

    خوابیدن همراه با آرایش، برای پوست ضرر دارد و لب ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حتی اگر در پایان روز هیچ اثری از رژ لب یا محصولات آرایشی دیگر روی لب هایتان دیده نمی شود، پیش از رفتن به رختخواب، با پاک کننده‌ی آرایش، آن ها را تمیز کنید.

    برای مراقبت از لب هایتان قبل از خواب، آرایش خود را پاک کنید.

    ۱۶- از روغن نعنا فلفلی برای بهبود گردش خون استفاده کنید.

    استفاده از روغن نعنا فلفلی، می‌تواند به بهبود گردش خون در لب ها کمک کند. نعنا همچنین با ایجاد احساس خنکی در لب، خشکی آن را تسکین می‌دهد.
    با ترکیب روغن نعنا فلفلی با یک روغن حامل (مانند روغن بادام یا نارگیل) می توانید یک بالم لب خانگی برای استفاده‌ی روزانه تهیه کنید.

    از روغن نعنا فلفلی برای بهبود گردش خون برای مراقبت از لب

    ۱۷- همیشه پیش از زدن رژ لب، از یک محافظ لب استفاده کنید.

    حتی وقتی از محصولاتی استفاده می‌کنید که کمترین آسیب پوستی را وارد می‌کنند، باز هم بهتر است پیش از استفاده از رژ لب، برای جلوگیری از خشک شدن، لب‌هایتان را با یک ماده‌ی محافظ بپوشانید.

    با استفاده از یک گوش پاک کن یا براش لب، مقداری روغن نارگیل یا بادام، روی لب‌هایتان بمالید. اجازه دهید روغن به خوبی جذب پوست لب‌تان شود و سپس از رژ لب دلخواه تان استفاده کنید.

    اگر ظاهر لب‌های شما دقیقا مانند سلبریتی‌ها یا تبلیغات روی مجله‌ها نیست، ناامید نشوید. هدف شما باید داشتن لب‌هایی سالم، مرطوب و نرم باشد و برای این منظور، درمان‌های خانگی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده یا دیگر روش‌های خانگی به شما کمک زیادی می‌کنند.

×
×
  • اضافه کردن...