رفتن به مطلب
آرایشی بهداشتی آکار

افترشیو چیست و انواع آن کدام است؟


ارسال های توصیه شده

شیوه های مختلفی برای کوتاه کردن ریش و سبیل وجود دارد و در بین تمامی این شیوه ها، روش قدیمی تیغ زدن صورت همچنان طرفداران زیادی دارد. این روش که از گذشته مورد استفاده قرار گرفته این روزها بهینه سازی هایی را شاهد است و به جای تیغ و صابون های قدیمی که تنها گزینه برای اصلاح صورت بودند شاهد تیغ های بسیار پیشرفته، ژل و کف های مخصوص اصلاح و محصولات پس از اصلاح هستیم. دلیل استفاده از افترشیو این است که پوستی که پس از اصلاح با تیغ ملتهب شده است را التیام می بخشند و نرمی و شادابی پوست را حفظ می کنند.

 

گذری بر تاریخچه افترشیو

آرایشگران برای از بین بردن باکتری ها و به حداقل رساندن انتقال بیماری از یک مشتری به مشتری دیگر از طریق ابزارهای اصلاح و از اسپری زیاد الکل به عنوان ضدعفونی کننده استفاده می کردند. آن ها همچنین خطر عفونت را کاهش داده و بوی خوبی داشتند.

این کار خیلی زود تکامل یافت و به سنتی میان همه تبدیل شد. آدم ها احساس احیا شدن دوباره پوستشان، ناشی از استفاده الکل و اثر سوزن سوزن شدن را دوست داشتند. با این وجود، نمی دانستند که مصرف مقدار زیاد الکل موجود در افترشیو پوست را بسیار خشک و تحریک می کند.

در اواخر دهه 1980 بود که مردان نسبت به اهمیت مراقبت از پوست و نگهداری روزانه آن آگاهی بیشتری پیدا کردند. بنابراین موج جدیدی از محصولات افترشیو با خواص مفیدتر راهی بازار شد.

افترشیو چیست؟

افترشیو ها جزو محصولات بهداشتی هستند که هر شخصی به آن ها نیاز دارد. افترشیو به معنی چیزی است که آن را پس از اصلاح استفاده می کنند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که کاربرد اصلی افترشیو چیست ؟
در واقع کاربرد افترشیو ها ممانعت از عفونی شدن هرگونه خراش و بریدگی است که در زمان اصلاح رخ می دهند. همچنین بهترین روش برای احیای پوست، پس از تراشیدن موها، افترشیو است.

افترشیو ها حاوی موادی هستند که از خشک شدن پوست پس از اصلاح، جلوگیری می کنند و مانع از قرمزی پوست و ایجاد التهاب بعد از اصلاح می شوند. علاوه بر رایحه مطبوعی که افترشیو ها دارند، به دلیل وجود الکل درون آن ها، افترشیو ها جزو محصولات بهداشتی آنتی باکتریال، دسته بندی می شوند. افترشیو ها فقط مخصوص آقایان نیستند و افترشیو زنانه هم در بازار موجود است.

اصلاح روزانه موهای زائد با تیغ، علاوه بر تراشیدن موها لایه رویی سلول های پوستی را هم می تراشد و پوست را ملتهب می کند. پوست پس از تراشیده شدن به محافظت و تغذیه نیازمند است. به همین علت هنگام خرید افترشیو، باید توجه کنیم که درون آن ها تسکین دهنده های طبیعی مانند آلوئه ورا وجود داشته باشند.

افترشیو نیوا

خاصیت افترشیو

بعضی از افترشیوها معطر و برخی دیگر حاوی عصاره های گیاهی و روغن های اساسی و تعدادی دیگر نیز دارای الکل هستند. اگرچه ممکن است افترشیو به عنوان محصولات اصلاح به بازار عرضه شود، اما در واقع آن ها محصولات مراقبت از پوست هستند.

متأسفانه خیلی از ما تا الآن آن را جزء محصولات اصلاح می دانستیم. در راهنمای خرید افترشیو مرور می کنیم که استفاده از این محصول پوستی برای مردان با پوست حساس یا خشک مفید است. مخصوصاً در ماه های خشک زمستان، هنگامی که رطوبت کمتری در هوا وجود دارد و پوست مستعد خشکی است، بیشتر توصیه می شود.

انواع افترشیو

این روزها سه نوع افترشیو شامل بالم یا کرم ها، ژل ها و لوسیون ها را در بازار شاهد هستیم که در ساخت تمامی آن ها سلامت و رسیدگی پوست در نظر گرفته شده است.

افترشیو های کرمی

خرید افتر شیوهای کرمی دو کاربرد دارند به این صورت که می توانید پیش از اصلاح برای نرم کرم کردن و آماده کردن صورت خود از آنها استفاده کنید و پس از اصلاح نیز برای جلوگیری از سوزش و التهاب آنها را به کار ببرید.

افترشیو بالم یا کرمی

این محصولات کرمی معمولا بین ۲ تا ۵ درصد الکل دارند. البته افترشیوهای کرمی با کیفیت نیز اکثرا فاقد الکل می باشند. افترشیوهای کرمی فاقد الکل غالبا حاوی عصاره های گیاهی هستند که باعث آبرسانی پوست شده و از خشک شدن آن جلوگیری می کنند از طرفی دیگر افترشیو هایی که الکل دارند آبرسانی را به صورت کامل انجام نداده و ممکن است در برخی موارد شاهد خشکی پوست باشید.

این محصولات مناسب افراد با پوست خشک و حساس بوده و همچنین گزینه مناسبی برای استفاده در روزهای سرد و خشک می باشد چرا که در روزهای سرد سال معمولا رطوبت هوا کم بوده و پوست بیشتر خشک می شود. مواد موجود در افترشیو های کرمی، بدون چرب کردن پوست شما آبرسانی لازم را انجام داده و پوست شما را از خشکی محافظت می کند.

افترشیوهای ژلی

ژل های افترشیو همانند افترشیو های کرمی مقدار کمی الکل دارند و در ساخت بعضی از این ژل ها اصلاً الکل به کار نرفته است. از طرف دیگر در بیش تر این ژل ها خبری از روغن هم نیست و در نتیجه خاصیت آبرسانی کمتری دارند.

افترشیو ژلی

استفاده از ژل های افترشیو پس از اصلاح پوست را باطراوت می کند و التیام می بخشد، به همین دلیل گزینه خوبی برای اصلاح به حساب می آیند.

افترشیوهای لوسیونی

لوسیون های افترشیو برخلاف گزینه های قبلی حاوی مقدار زیادی الکل هستند و استفاده از آن ها باعث ضدعفونی شدن پوست می شود. الکل موجود در این افترشیو ها معمولا بین ۶۰ تا ۷۰ درصد می باشد در نتیجه خاصیت ضد عفونی این محصولات نیز بالا است در نتیجه استفاده از این محصولات در مواردی که احتمال انتقال بیماری وجود دارد توصیه می شود. در صورت خرید افترشیو های لوسیونی و استفاده از آن ها به دلیل الکل موجود در آنها منافذ پوست شما بسته شده و رویش مجدد موها کم تر می شود.

افترشیو لوسیون

از طرفی دیگر الکل باعث سوزش و درد در پوست های حساس می شود پس پیشنهاد میشود. افرادی که پوست خشک و حساس دارند بهتر است از این محصولات استفاده نکنند.سراغ ژل های افترشیو یا افترشیو های کرمی بروند.

نحوه استفاده از افترشیو

برای استفاده از افترشیو، اول از یک تیغ تیز و تازه به منظور کوتاهی موهای صورتتان استفاده کنید. تیغ کند و قدیمی پوست شما را خراش می دهد و بیشتر از همیشه سوزش ایجاد می کند. زمانی که کار اصلاح صورت خود را تمام کردید، وقت آن است تا از افترشیو خود استفاده کنید. اگر افترشیو شما مایع است می توانید از دست خود و یا پنبه توپی برای به کار بردن این محصول استفاده کنید. نحوهٔ استفاده و کاربرد تمامی انواع افترشیو یکسان است.

  1. بطری را کمی تکان دهید تا تقریباً ۱ / ۲ قاشق سوپ خوری پس از اصلاح روی دست یا پنبه شما بیاید.
  2. آن را بر روی صورت خود بمالید و اطمینان حاصل کنید که نقاطی که تراشیده اید بیشتر آغشته می شوند.
  3. دقت کنید که افترشیو را زیر چانه خود نیز بمالید؛ زیرا این ناحیه معمولاً فراموش می شود.

بعد از آن می توانید کمی آب به صورت خود بپاشید تا هر مایع ماندگاری که به پوست شما جذب نمی شود را از بین ببرید.

در هنگام استفاده از افترشیو؛ از زدن آن در دور چشم خودداری کنید و اجازه دهید تا خشک شود. این محصول باید پس از اصلاح پوست شما را تسکین، تغذیه و مرطوب کند. تحریک بازسازی سلول به حفظ پوست تمیز و سالم کمک می کند.

نحوه استفاده از افترشیو

شناخت جنس اصل

همیشه برچسب های محصولات را با دقت بررسی کنید. به دنبال تمام مواد طبیعی باشید و از رنگ ها و رایحه های مصنوعی دوری کنید. مواد تقلبی می توانند باعث تحریکات پوستی و واکنش های آلرژیک برای شما شوند. از طرف دیگر، مواد طبیعی مانند عصاره های گیاهی و معدنی، روغن مغزها و گیاهان، موم و روغن های طبیعی با عملکر و چرخه ی طبیعی بدن سازگار هستند.

به دنبال افترشیوهایی که حاوی مواد ضد التهاب یا روغن های طبیعی هستند باشید. مانند آووکادو، نارگیل، دانه انگور، ماکادامیا، بادام، زیتون یا جوجوبا که همه دارای خواص درمانی و مرطوب کنندگی اند.

ترکیبات مفید درون افترشیو چیست ؟

طبق بررسی های میس و مستر ترکیبات مفیدی که درون افترشیو ها وجود دارند، شامل این موارد هستند:

  • کره شیا که به عنوان ضد التهاب برای پوست به کار می رود.
  • روغن های طبیعی شامل آووکادو، نارگیل، دانه انگور، ماکادمیا (فندق استرالیایی)، بادام، زیتون یا جوجوبا که خاصیت آب رسان و ترمیم کننده دارند.
  • گلیسیرین که سلول های خشک پوست را ترمیم می کند و موجب آب رسانی به پوست می شود.

استرینجنت که یک ترکیب طبیعی است و موجب بسته شدن منافذ پوست می شود. اگر پوست شما هنگام شیو کردن دچار بریدگی یا خراشیدگی شد، این ترکیب می تواند موجب بهبود آن شود. ولی در هنگام استفاده از افترشیو باید به این نکته توجه کنید که استرینجت Astringent می تواند موجب التهاب پوست های خشک شود. پس اگر پوست شما خشک است، هنگام خرید افترشیو بررسی کنید که آیا استرینجت درون آن وجود دارد یا نه.

انواع مختلف کرم افتر شیو

انتخاب افترشیو خارجی یا افترشیو ایرانی؟

بهترین افترشیو های خارجی معمولا از مواد اولیه بسیار خوبی در ساختار خود استفاده می کنند اما معمولا نمونه تقلبی آن ها در بازار زیاد است. از طرفی در افترشیو ایرانی نیز از مواد اولیه بسیار خوبی استفاده می شود و قیمت مناسبتری با توجه به حذف هزینه واردات دارند. افترشیو ایرانی با توجه به سختی آب در مناطق مختلف ایران فرموله شده و روی پوست افراد ایرانی در مرحله نهایی تست شده است.

افترشیو زنانه چیست ؟

بعضی از خانم ها به جای اپیلاسیون، موهای زائد خود را شیو می کنند. حتی برخی از آن ها موهای صورتشان را هم به صورت روزانه یا دو سه روز در میان، شیو می کنند. اگر می خواهید که پس از هر اصلاح از پوستتان مراقبت کنید، بهتر است، از افترشیو ها استفاده کنید. زمانی که تیغ روی پوست کشیده می شود ممکن است، جوش، خشکی و خارش پوست به وجود بیاید. به همین علت اگر از افترشیو زنانه پس از اصلاح استفاده کنید از پوست خود در برابر آلودگی ها و خشکی محافظت کرده اید.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...