رفتن به مطلب
آرایشی بهداشتی آکار

ارسال های توصیه شده

مطلبی که پیش رو دارید اختصاص دارد به دئودورانت، مزایا و معایب دئودورانت، مواد تشکیل دهنده دئودورانت، تفاوت آن با عطر و چند مورد دیگر که به ترتیب به آن پرداخته خواهد شد. قبل از هر چیز به معرفی این ماده که شاید نام آن بارها به گوشتان خورده باشد می‌پردازیم تا هر چه بیشتر با مزایا و معایب دئودورانت آشنا شوید.

مواد بهداشتی زیادی برای از بین بردن عرق بدن وجود دارد که یکی از بهترین مواد برای خلاص شدن از بوی بدن عرق دئودورانت می‌باشد. مزایا و معایب دئودورانت بستگی به واکنش بدن شما به آن دارد. هر چند هر ماده‌ای می‌تواند در کنار ویژگی‌های خوبی که دارد اندکی نقص هم داشته باشد.

در مورد دئودورانت به عنوان یک ضد تعریق که بوی نامطبوع بدن شما را می‌گیرد، این عیب‌ها بسیار ناچیز است.

اکثر افراد خصوصاً خانم‌ها و آقایانی که دارای بافت چربی بیشتری هستند در ناحیه زیر بغل و دیگر نواحی بدن خود احساس عرق شدیدی می‌کنند که بوی آن بسیار برایشان و اطرافیان ناخوشایند است. در نتیجه به دنبال راه حلی خوب و کارساز می‌گردند تا این مشکل را حل کنند.

در این محتوا شما با مزایا و معایب دئودورانت آشنا خواهید شد تا با سنجیدن ویژگی‌ها و نقوص آن بهترین برند این ماده با کیفیت را انتخاب نمایید. 

مکانیسم دئودورانت چگونه است؟

همان طور که واقف هستید عاملی که باعث بوی نامطبوع در جوارح بدن می‌شود، از غدد بدن نیست بلکه عامل اصلی آن تجمع باکتری‌ها در نواحی مختلف بدن است. تولیدکنندگان و پژوهشگران مواد بهداشتی و آرایشی برای مبارزه با این مشکل که خواه ناخواه بروز داده می‌شود، دست به تولید موادی با ترکیبات عالی زده‌اند که یکی از این تولیدات مؤثر دئودورانت می‌باشدمزایا و معایب دئودورانت مورد بررسی و آزمایشات دقیقی قرار می‌گیرد و همین بزرگترین دلیل برای فروش فوق العاده این محصول است.

دئودورانت نسبت به دیگر وسایل آرایشی بهداشتی که در جهان شناخته شده هستند، به دلیل خوشبو کردن بدن، از بین بردن عرق به مدت طولانی و فاقد عوارض بودن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.عطرهای مختلف موجب تحریک کردن پوست بدن می‌شود اما دئودورانت این حساسیت را ایجاد نخواهد کرد و با اکثر پوست‌ها خصوصاً پوست‌های حساس سازگاری دارد. در اکثر کشورهای اروپایی این ماده خوشبو و خنک کننده را بر انواع اسپری‌ها ترجیح می‌دهند.

311838964_.thumb.jpg.0aef95b0e13808b9d783caed5cedfe44.jpg

خوشبختانه در سال‌های اخیر نیز در کشور ایران با توجه به تحقیق درباره مزایا و معایب دئودورانت نسبت به دیگر مواد آرایشی بهداشتی، استقبال بی نظیری از آن به عمل آمده است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه به مکانیسم دئودورانت و البته ترکیبات مؤثر آن اشاره کنیم موارد زیر را بیان می‌کنیم:

  • به حداقل رساندن ترشحات عرق
  • عمل کردن مانند یک ماسک و پوشاندن بدن از بوی بد
  • معطر بودن به دلیل استفاده از اسانس خوشبو کننده و طبیعی
  • نابودی کامل میکروب‌ها و باکتری‌ها در بدن
  • تحریک نکردن پوست
  • کاهش بوی زیر بغل
  • آنتی بیوتیک قوی

مسلماً بوی بدن زیر بغل برای هیچ فردی خوشایند نیست. با توجه به اینکه میزان ترشح عرق برای افراد مختلف متفاوت است، مراکز تولید کننده و عرضه کننده این محصول سعی بر این داشته‌اند تا با در نظر گرفتن مزایا و معایب دئودورانت با به کارگیری موادی که موجب پوشانندگی بالای بوی عرق توسط دئودورانت شود، رضایت تمامی مشتریان خود را جلب نمایند.

مزایا و معایب دئودورانت در چیست؟

  • تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی در تلاش هستند تا به بهترین شکل ممکن انواع محصولاتی را تولید و روانه بازار کنند که علاوه بر کارایی بالا از مزایای بیشتر و معایب کمتری برخوردار باشند که این امر مهم را در مورد مزایا و معایب دئودورانت نیز در نظر داشته‌اند.
  • یکی از این محصولات آن چیزی است که در این مقاله به آن پرداخته شد. دئودورانت به عنوان محصولی که موجب خوشبو شدن بدن می‌شود توسط ترکیبات تأثیر گذاری که دارد از عرق بدن به ویژه زیر بغل جلوگیری به عمل می‌آورد.
  • مزایا و معایب دئودورانت این ضد تعریق و ضد بوی قوی که موجب مسدود شدن منافذ مربوط به عرق در بدن می‌شود در زیر بیان می‌شود تا شما با مقایسه آن با محصولات مشابه، بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • آن چه که بیشتر از همه جزء مزایای دئودورانت به شمار می‌آید مواد ضد باکتری است که در آن به کار برده شده است. مهم‌ترین آن‌ها در مکانیسم دئودورانت ذکر شده است.

مقایسه دئودورانت و عطر

دئودورانت آمبرلا که در فروشگاه‌های آنلاین به چشم می‌خورد دارای تنوع و رایحه‌های مختلفی می‌باشند. این محصولات به دلیل قیمت بسیار مناسبی که دارند بسیار پر طرفدارتر از عطرها با قیمت‌های بسیار بالا هستند.

دئودورانت به دلیل وجود ترکیبات و عصاره‌های طبیعی که در آن گنجانده شده است از معایب بسیار ناچیزی برخوردار است امام عطرها به دلیل ترکیبات با غلظت بسیار بالا و الکل بی اندازه احتمال حساسیت و خطر و آلرژی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

دئودورانت موجب می‌شود هم بدن شما و هم لباس شما بوی مطلوبی دهد و بر عکس عطرها که بوی تندی دارند، تند نبودن و ملایمت آن موجب حساسیت شما یا دیگران نخواهد شد. به دلیل روغن‌های معطری که در ترکیبات دئودورانت وجود دارد، بعد از اسپری پوشش دهی مناسبی برای بوی عرق ایجاد می‌کنند و همین دلیل خوبی برای مقایسه مزایا و معایب دئودورانت و عطر می‌باشد.

استفاده مستقیم دئودورانت بر روی بدن باعث ماندگاری بیشتر آن و تأثیر بسزای آن در مورد عرق زیر بغل، گردن، پشت گوش و خواهد شد و در دراز مدت ایجاد هیچ گونه حساسیتی نمی‌کند.اما عطرها در دراز مدت آلرژی‌های متفاوتی را به وجود می‌آورد و ممکن است ایجاد قرمزی، تاول زدن، آبریزش بینی، سرفه ایجاد لک و … نماید

به طور کلی مزایا و معایب دئودورانت در مقایسه با دیگر اسپری یا عطرهای رایج قابل تأمل تر است. هر ماده خوش بویی که دارای بوی تند یا بسیار معطری باشد دلیل بر برتری آن نیست.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...