رفتن به مطلب
آرایشی بهداشتی آکار

۸ نکته طلایی برای پاک کردن آرایش صورت


ارسال های توصیه شده

 

۱٫ از دستمال‌ مرطوب پاک کننده آرایش استفاده کنید.

دستمال مرطوب را به آرامی چند بار بر پوست خود بکشید تا کرم پودر، رژلب و … از روی آن پاک شود. وقتی آنچه را روی صورت‌تان بوده است، روی دستمال مرطوب می‌بینید احساس رضایت می‌کنید.

پبشنهاد می‌کنیم از محصولات بدون الکل استفاده کنید تا پوست‌تان خشک نشود. پس، اول با دستمال مرطوب مناسب، آرایش صورت خود را پاک کنید. بعد از آن، صورت خود را بشویید و خشک کنید.

از دستمال مرطوب پاک کننده آرایش استفاده کنید

دستمال مرطوب را کنار تخت خود بگذارید

حتماً برایتان پیش آمده که بعضی شب‌ها آن قدر خسته‌اید که نمی‌توانید برای مراقبت‌های شبانه‌‌ی پوست خود وقت کافی بگذارید.

در این مواقع، استفاده از دستمال‌ مرطوب پاک کننده‌ی آرایش ایده آل است. یک بسته را کنار تخت خواب خود نگه دارید. این گونه، می‌توانید صورت خود را خیلی سریع پاک کنید؛ حتی بدون اینکه رختخواب خود را ترک کنید.

۲٫ با پاک کننده آرایش میسلار واتر سریع‌تر صورت خود را تمیز کنید.

احتمالاً شما میسلار واتر را در تبلیغات یا داروخانه‌ها دیده باشید. به هر حال، وقت آن است که میسلار واتر را بشناسید و از آن استفاده کنید.

پاک کننده آرایش میسلار واتر

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر که به آن کلینسینگ واتر(cleansing water) هم می‌گویند، تمیز کننده‌‌ای است که آلودگی‌ها را از پوست حذف می‌کند. میسلار واتر ترکیبی از آب خالص، مواد آبرسان مثل گلیسیرین و مقدار کمی سورفکتانت‌های ملایم است.

ذرات این سورفکتانت به شکل توپ‌های کروی کوچکی هستند که به دور هم جمع می‌شوند که به آنها میسل می‌گویند. این میسل‌ها مثل یک آهنربا عمل می‌کنند و آلودگی و چربی‌ها را حذف می‌کنند.

این ترکیبات بسیار سبک و ملایم هستند و خلاف شوینده‌های دیگر به آب نیاز ندارند. پس اجازه دهید تا میسلار واتر روی پوست‌تان بماند تا مواد رطوبت رسان زمان کافی داشته باشند و جذب شوند.
شما می‌توانید بعد از میسلار واتر از پاک کننده‌های صورت هم استفاده کنید. اما، هیچ الزامی نیست.

چگونه از میسلار واتر استفاده کنیم؟

چگونه از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش استفاده کنیم؟

همه‌ی کاری که باید بکنید این است که یک پد پنبه‌ای را به میسلار واتر آغشته کنید. بعد، آن را روی صورت‌تان بکشید. این محصول برای مرطوب کردن یا شستن پوست به آب نیازی ندارد. این متد پاک کردن آرایش فقط پوست را تمیز نمی‌کند و می‌تواند آن را آبرسانی کند.

اگر پوست شما مستعد آکنه است. میسلارواتر انتخاب خوبی برای شماست. این محصول بدون اینکه پوست را خشک کند، سلول‌های مرده‌ی آن را حذف می‌کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند بین هر بار مصرف ضد آفتاب، به ویژه در تابستان، از میسلار واتر استفاده کنید تا منافذ پوست مسدود نشوند.

۳٫ منافذ پوست خود را عمقی پاک کنید.

اگر در شهر‌‌های بزرگ و آلوده زندگی می کنید، بهتر است علاوه بر پاک کننده آرایش از شوینده‌های صورت مانند ژل شستشو صورت هم استفاده کنید. شوینده صورت هر گونه آلودگی و یا باقی مانده‌ی مواد آرایشی را از پوست پاک می‌کند.

استفاده از شوینده‌های صورت برای پاک کردن منافذ پوست

تحقیقات نشان می‌دهد که آلودگی هوا احتمال ایجاد آکنه را افزایش و عملکرد پوست را در حفظ رطوبت کاهش می‌دهد. پس فراموش نکنید که هر شب نه تنها مواد آرایشی را از پوست خود پاک کنید، بلکه با استفاده از بهترین شوینده صورت، منافذ پوست خود را از آلودگی‌های دیگر پاکسازی کنید.

شستشوی صورت به طور صحیح، از ایجاد آکنه پیشگیری می‌کند، التهاب پوست را کاهش می‌دهد و به افزایش سلامت پوست کمک می‌کند.

اگرچه خود شستشو امری بسیار ساده تلقی می‌شود، اما اینکه بهترین شوینده صورت برای پوست شما کدام است، می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. در اینجا می‌توانید نکات طلایی برای انتخاب بهترین پاک کننده صورت برای پوستتان را بیاموزید.

شوینده‌های صورت پشتیبانی برای پاک کننده آرایش هستند. با مصرف آنها می‌توانید مطمئن شوید که پوست‌تان تمیز شده است و تمام موادی که موجب مسدود شدن منافذ پوست می‌شوند، کاملاً از بین رفته‌اند.

۴٫ بعد از پاک کردن آرایش خود از تونر استفاده کنید.

تونرها بین دو مرحله‌ی مراقبت از پوست به کار می‌روند، یعنی شستشو و مرطوب کردن پوست.

در گذشته تونرها بعد از شستن پوست با صابون‌های قلیایی به کار می‌رفتند تا pH پوست را به حالت طبیعی برسانند. از آنجا که شوینده‌های ملایم و با pH مناسب ساخته شدند، تونرها قابلیت‌های بیشتری پیدا کردند.

در حال حاضر، تونرها محلول‌هایی متناسب با انواع پوستند که منافذ را برای جذب سرم و مرطوب کننده، آماده می‌سازند.
توجه کنید، این مرحله فقط یک دقیقه طول می کشد و تمام بقایای آرایش را از بین می‌برد.

چگونگی استفاده از تونر

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

یک پد پنبه‌‌ای را به چند قطره تونر آغشته کنید. آن را به آرامی روی پوست خود بکشید. سعی کنید تونری را انتخاب کنید که پوست را خشک نمی‌کند و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

۵٫ خط رویش موی سر را فراموش نکنید.

اگر بخواهید صورت خود را به خوبی با کرم پودر بپوشانید، حتماً ریشه‌ی موهای جلوی سر به آن آغشته می‌شوند. پس فراموش نکنید که آرایش خود را از این قسمت هم پاک کنید. بسته به نحوه پاک کردن آرایش صورتتان، ممکن است کمی از موهایتان خیس شود، اما این ارزش را دارد که ریشه‌ی موهایتان کاملاً تمیز شود.

۶٫ به پوست اطراف چشمانتان بیشتر توجه کنید.

پاک کردن آرایش چشم

حتماً متوجه شدید آرایش چشم به سختی پاک می‌شود. به همین دلیل، پاک کننده‌‌هایی مخصوص پاک کردن آرایش چشم وجود دارد که حتی خط چشم و ریمل‌های با دوام (long-lasting) و یا به اصطلاح ۲۴ ساعته را هم به آسانی پاک می‌کنند.

اگر پاک کننده‌‌ای که از آن استفاده می‌کنید برای دور چشم‌تان مناسب نیست، یکی از محصولاتی را که مخصوص پاک کردن آرایش چشم است، انتخاب کنید.

به آرامی، یک پد پنبه‌ای را که به پاک کننده آرایش چشم آغشته شده است، روی چشمان بسته‌ی خود بکشید. ببینید که چقدر سریع تمام آرایش چشم تان پاک می‌شود.

۷٫ یادتان نرود رژ لب خود را پاک کنید!

پاک کردن رژ لب

رژ لب شما ممکن است تا زمان خوابتان به تدریج پاک شده باشد، اما این نباید باعث شود پاک کردن لب‌هایتان را از قلم بیندازید. البته، هر پاک کننده‌ای برای استفاده روی لب‌ها مناسب نیست. بهتر است برای پاک کردن رژ لب‌های ماندگار از پاک کننده‌های آرایشی که مخصوص این کار هستند، استفاده کنید.

هم‌چنین می‌توانید از مقدار کمی وازلین برای پاک کردن آرایش لب خود استفاده کنید. کافیست یک لایه وازلین روی لب خود بمالید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا رژ لب را به خود جذب کند و پس از آن لایه وازلین را با یک پد پنبه‌ای به آرامی پاک کنید.

به جای وازلین می‌توانید از روغن زیتون یا روغن نارگیل هم استفاده کنید. یادتان نرود که بعد از پاک کردن رژ لب از یک مرطوب کننده مناسب لب استفاده کنید.

۸٫ در پایان، مرطوب کننده بزنید.

خیلی مهم است که بعد از استفاده از هر پاک کننده‌‌ی آرایش، از مرطوب کننده استفاده کنید. قبل از استفاده از مرطوب کننده منتظر خشک شدن کامل پوست خود نباشید. بهتر است زمانی که پوست مرطوب است، مرطوب کننده را مستقیم روی پوست خود بمالید. به این ترتیب، رطوبت پوست شما بیشتر حفظ می‌شود.

حتماً شما هم به سلامت و تمیزی پوست خود اهمیت می‌دهید. تا به حال آرایش خود را چگونه پاک می‌کردید؟ خواندن این مقاله باعث شد به فکر تغییر شیوه‌ی پاک کردن آرایش صورت خود باشید؟ به داشتن یک پاک کننده‌ی آرایش کنار سایر لوازم آرایشی خود فکر می‌کنید؟ تا کنون از میسلار واتر یا پاک کننده‌های دیگر استفاده کرده‌اید؟ نظر خود را بگویید و سؤال‌های خود را بپرسید.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...