رفتن به مطلب
آرایشی بهداشتی آکار

لیست لوازم آرایشی مورد نیاز بانوان برای صورت


ارسال های توصیه شده

برای جلوگیری از فراموش شدن برخی از لوازم آرایش، تلاش می کنیم تا ابزار آرایشی را به ترتیب استفاده از آن ها برای شما نام ببریم. در صورت تمایل برای مطالعه در رابطه با لیست لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز بانوان می توانید به مقاله ما در سایت میس و مستر مراجعه کنید.

لیست لوازم آرایشی مورد نیاز برای آرایش حرفه ای صورت به شرح زیر است که در ادامه کاربرد هر یک را به صورت جداگانه برای شما بازگو می کنیم.

  • کرم مرطوب کننده
  • پرایمر
  • کرم های BB و CC
  • کرم پودر
  • کانسیلر
  • پنکک
  • رژ گونه
  • کانتور
  • هایلایتر
  • برنزه کننده صورت
  • اسپری تثبیت کننده آرایش

 

کرم مرطوب کننده

مطمئنا همه بانوان از اهمیت کرم مرطوب کننده با خبر هستند و این محصول را در لیست لوازم آرایشی خود جای داده اند. استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از شروع آرایش به چند دلیل انجام می شود که به شرح زیر است:

  • کرم مرطوب کننده به دلیل خاصیت آبرسانی باعث حفظ رطوبت پوست می گردد.
  • استفاده از کرم مرطوب کننده باعث می شود تا مواد آرایشی روی پوست ماندگاری بیشتری داشته باشند.
  • استفاده از این کرم ها سبب حفظ سلامت پوست در دراز مدت خواهد شد.

کرم مرطوب کننده در لیست لوازم آرایشی

پرایمر

پرایمر در واقع زیرساز آرایش صورت است. پرایمر پس از محصولات مراقبت پوست و قبل از استفاده از کرم پودر به کار می رود. استفاده از پرایمر باعث صاف و یکدست شدن پوست می شود و پوست را برای استفاده از مواد آرایشی آماده می کند. نکته ی مهم هنگام استفاده از پرایمر، زمان دادن به آن برای خشک شدن روی پوست است. توجه کنید که پس از استفاده از پرایمر چند دقیقه ای به آن مهلت دهید تا به خوبی روی پوست بنشیند. جالب است بدانید که پرایمر تنها مختص استفاده از صورت نیست و محصولاتی مانند پرایمر مژه نیز در سطح بازار موجود هستند، اما در این متن منظور از پرایمر، پرایمر صورت می باشد.

پرایمر

کرم های bb و cc

در صورتی که نسبت به استفاده روزانه از کرم پودر علاقه ندارید، می توانید از انواع کرم BB یا کرم CC استفاده کنید. این نوع از کرم های رنگی می توانند به عنوان جایگزین کرم پودر برای آرایش روتین و روزانه استفاده شوند. این کرم ها به اندازه ی کرم پودر سنگین نیستند و برای مواقعی که نیازی به آرایش سنگین نیست مانند محل کار یا استفاده روزانه مناسب هستند.

کرم BB از ضروریات لیست لوازم آرایشی است

کرم پودر

در صورتی که قصد رفتن به مجالس را دارید یا می خواهید پوششی قوی روی پوست خود داشته باشید، می توانید از کرم پودر سازگار با پوست خود استفاده نمایید. بهتر است بدانید که استفاده از کرم پودر به صورت روزمره توصیه نمی شود اما وجود آن در لیست لوازم آرایشی شما از ضروریات است. هنگام خرید کرم پودر توجه کنید که حتما کرم پودر همرنگ با پوست خود را خریداری کرده و از استفاده از محصولات با برندهای متفرقه بپرهیزید.

کرم پودر

پرایمر پس از محصولات مراقبت پوست و قبل از استفاده از کرم پودر به کار می رود.

کانسیلر

کانسیلر در واقع کرم پودر فشرده رنگی است که معمولا پس از کرم پودر به کار می رود و در شکل های کرمی، جامد و مایع موجود می باشد. کانسیلر بیشتر برای رفع تیرگی، نقاط قرمز، زخم ها و به طور کلی ایرادات پوستی استفاده می شود، اما باید بدانید که این موارد تنها دلایل استفاده از کانسیلر نیستند. کانسیلر در مواردی مانند حجم دادن به مژه ها، رفع تیرگی دور چشم، زاویه دادن به ابروها، افزایش ماندگاری رژ لب، اصلاح خطاهای خط چشم و کانتورینگ صورت کاربرد دارد. به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربردهای کانسیلر مقاله مربوط به آن در وبلاگ میس و مستر را مطالعه کنید.

کانسیلر

پنکک

در صورتی که از کرم پودر یا کانسیلر براق استفاده کرده اید و قصد مات کردن آرایش خود را دارید می توانید از پنکک استفاده کنید. این محصول همچنین برای تثبیت آرایش صورت نیز به کار می رود و آخرین مرحله در بین مراحل زیرسازی پوست می باشد. جالب است بدانید که از پنکک در برخی موارد برای کنترل چربی پوست و اصلاح آرایش صورت نیز استفاده می شود. دلایل مذکور تنها نمونه ای از کاربردهای متنوع پنکک است بنابراین توصیه ما این است که حتما این محصول را در لیست لوازم آرایشی مورد نیاز خود قرار دهید.

پنکک

رژگونه

حالا که مراحل زیرسازی و یکدست کردن پوست به اتمام رسید، نوبت به گونه ها و رنگ های جذاب رژ گونه رسیده است. وجود رژ گونه در لیست لوازم آرایشی از ضروریات است زیرا این محصول باعث شاداب شدن چهره شما می شود. در حال حاضر سه نوع رژ گونه پودری، کرمی و مایع در بازار موجود است. جالب است بدانید که رژ گونه کرمی برای پوست های چرب مناسب تر است. این در حالی است که ماندگاری رژ گونه های مایع از نوع کرمی آن بیشتر می باشد. شما می توانید با توجه به نوع پوست خود نسبت به خرید هر یک از این مدل ها اقدام کرده و از آن استفاده کنید.

رژگونه

کانتور

اگر علاقه مند به آرایش حرفه ای هستید حتما کانتور را در لیست لوازم آرایشی مورد نیاز خود قرار دهید. کانتور در واقع نوعی کرم فشرده است که دو یا سه درجه تیره تر از رنگ پوست است و برای رفع عیوب صورت به کار می رود. کانتور وسیله ای است که با استفاده از آن می توانید نقاطی از صورت خود را برجسته تر نشان دهید. به عنوان مثال با کانتور می توان گونه ها را برجسته تر نشان داد یا بینی را به گونه ای سایه زد که کوچکتر به نظر بیاید.

کانتورینگ صورت

هایلایتر

هایلایتر در واقع تکمیل کننده مراحل کانتورینگ است. توصیه می کنیم، در صورتی که کانتور در لیست لوازم آرایشی شما قرار دارد، هایلایتر را هم در لیست لوازم آرایشی خود قرار بدهید. این وسیله آرایشی در انواع کرمی، استیکی، پودری، مایع و… وجود دارد و برای براق تر نشان دادن برخی نقاط صورت و بدن استفاده می شود. دقت کنید که استفاده از این محصول نیازمند دقت و مهارت در آرایش است زیرا در صورت استفاده بیش از حد می تواند چهره را غیر طبیعی نشان دهد یا حتی باعث بیشتر دیده شدن چین و چروک صورت شود.

هایلایت صورت

کانتور در واقع نوعی کرم فشرده است که دو یا سه درجه تیره تر از رنگ پوست است و برای رفع عیوب صورت به کار می رود.

برنزه کننده صورت

برنزه کننده صورت وسیله ای برای تیره تر کردن پوست صورت است. افرادی که علاقه به پوست تیره و برنزه دارند، می توانند این محصول را در لیست لوازم آرایشی مورد نیاز خود قرار دهند. در برخی موارد پالت های رژ گونه دارای یک یا دو رنگ برنزه کننده هم هستند، در این صورت شما می توانید با خرید یک پالت رژ گونه همزمان دارای برنزه کننده صورت هم باشید. جالب است بدانید که می توان از برنزه کننده برای عمق دادن به صورت هم استفاده کرد.

برنزه کننده

تثبیت کننده آرایش

تثبیت کننده آرایش یکی از لوازمی است که برای افرادی مناسب است که می خواهند آرایش آن ها برای زمان طولانی تری روی صورت باقی بماند. اگر جزء این دسته از افراد هستید فیکساتور آرایش را در لیست لوازم آرایشی خود قرار دهید، در غیر اینصورت نیاز مبرم به این وسیله وجود نخواهد داشت. شما با استفاده از محصولات با کیفیت و با دانستن روش درست استفاده از لوازم آرایشی، می توانید آرایش چهره خود را به قدر کافی ثابت نگه دارید.

لیست لوازم آرایشی برای چشم

تمام آنچه تا اینجا گفته شد، تنها لوازم آرایش لازم برای صورت بود. حالا به سراغ لوازم مورد نیاز برای آرایش چشم می رویم. در ادامه لیست لوازم آرایشی مورد نیاز برای آرایش چشم را برای شما شرح خواهیم داد.

  • پرایمر چشم
  • فر مژه
  • سایه چشم
  • براش سایه چشم
  • خط چشم
  • مداد چشم
  • ریمل مژه

 

پرایمر چشم

پرایمر چشم در لیست لوازم آرایشی افراد حرفه ای قرار دارد. این وسیله مانند پرایمر صورت است و باعث ماندگاری آرایش چشم و پر رنگ تر دیده شدن سایه چشم می شود. استفاده از پرایمر چشم برای افراد مبتدی ضروری نیست و بدون آن نیز می توان یک آرایش چشم زیبا داشت.

پرایمر چشم

فر مژه

اگر از آن دسته از افرادی هستید که مژه های بلند و صاف دارید، بهتر است که فر مژه را در لیست لوازم آرایشی خود قرار دهید. استفاده از فر مژه قبل از ریمل باعث می شود تا مژه ها حالت بگیرند و پس از ریمل زدن هم حالت زیباتری داشته باشند.

فر مژه

سایه چشم

وجود یک پالت کوچک سایه چشم اما با رنگ های کاربردی و مناسب در لیست لوازم آرایشی هر فردی لازم و ضروری است. نیازی به خرید یک پالت بزرگ با همه ی طیف های رنگ نیست، تنها یک پالت کوچک که شامل رنگ های متناسب با پوست و سلیقه شما باشد برای دو چندان کردن زیبایی چشمان شما کافی است.

سایه چشم در لوازم آرایشی

براش سایه

بسیاری از خانم ها برای استفاده از سایه چشم از نوک انگشتان خود کمک می گیرند. این روش مشکلی ندارد و ایرادی هم به آن وارد نیست اما برخی از افراد با استفاده از براش سایه یا گوش پاک کن سایه چشم را روی پلک خود پخش می کنند. هر دو روش درست است. شما می توانید در صورت تمایل براش سایه را هم در لیست لوازم آرایشی خود قرار دهید.

براش سایه چشم

خط چشم

خط چشم یکی از ابزاری است که هم برای افراد مبتدی و هم برای آرایشگران حرفه ای قابل استفاده است و می تواند در لیست لوازم آرایشی هر دو دسته از افراد باشد. برای افراد حرفه ای خط چشم های مویی و برای افراد مبتدی خط چشم های مدادی گزینه های مناسبی هستند. با استفاده از خط چشم می توانید چشمان خود را درشت تر و گیرا تر نشان بدهید، البته باید دقت کنید، در صورتی که خط چشم نا مناسب روی چشمان خود بکشید ممکن است باعث شوید چشمانتان کوچکتر دیده شوند. پس در انتخاب طرح خط چشم خود نهایت تلاش خود را به کار ببرید.

خط چشم و لیست لوازم آرایشی

مداد چشم

مداد چشم یکی از ابزار آرایشی چشم است که در رنگ های گوناگون موجود است. برخی از افراد از مداد های رنگی چشم به عنوان جایگزینی برای سایه چشم استفاده می کنند و برخی هم از مداد مشکی برای کشیدن خط چشم مخصوصا کشیدن خط چشم در قسمت داخلی چشم استفاده می کنند. بهتر است بدانید که خط چشم داخل چشم باعث کوچکتر دیده شدن چشمان شما خواهد شد، پس این مدل صرفا برای افرادی که چشمان درشتی دارند، پیشنهاد می گردد. در هر صورت شما می توانید یک یا چند رنگ از مداد چشم را در لیست لوازم آرایشی خود قرار دهید.

مداد چشم در لیست لوازم آرایشی

برای افراد حرفه ای خط چشم های مویی و برای افراد مبتدی خط چشم های مدادی گزینه های مناسبی هستند.

ریمل مژه

استفاده از ریمل گام آخر در آرایش چشمان شماست. ریمل انواع گوناکونی دارد مانند: ریمل حجم دهنده، ریمل پر پشت کننده، ریمل بلند کننده، ریمل خرده مژه دار و… که هر کدام کارایی خاص خود را دارند و برای هدف خاصی به کار می روند. ریمل بلند کننده برای مژه های کوتاه، ریمل حجم دهنده برای مژه های نازک و با حجم کم، ریمل فر کننده برای مژه های صاف و بدون حالت و ریمل خرده مژه دار برای مژه های کم پشت به کار می روند. همانطور که می بینید هر نوع از ریمل برای هدف خاصی استفاده می شود. شما می توانید با در نظر گرفتن مژه های خود نوع مناسبی از ریمل را در لیست لوازم آرایشی خود قرار داده و تهیه کنید.

ریمل

لیست لوازم آرایشی دخترانه برای ابرو

شاید فکر کنید که ابروها نیاز به آرایش و لوازم آرایش مخصوص به خود ندارند اما اشتباه می کنید زیرا ابرو هم مانند چشم و صورت به ابزار آرایشی خود نیازمند است و برای ابرو هم می توان مانند موارد مذکور لیست لوازم آرایشی مخصوص به آن را تهیه کرد.

لیست لوازم آرایشی برای ابرو به این ترتیب است:

  • مداد ابرو
  • ریمل ابرو
  • ژل ابرو
  • ابزار اصلاح ابرو

 

مداد ابرو

مداد ابرو یکی از ابزارهای مورد نیاز در زمینه آرایش ابرو است. به خصوص در شرایطی که ابروها قرینه نباشند یا قسمتی از ابرو خالی شده باشد، می توان از مداد ابرو برای اصلاح عیوب و قرینه سازی ابرو استفاده کرد. مداد ابرو در رنگ های متفاوت در سطح بازار موجود است. اگر طرفدار داشتن ابروهایی کاملا یکسان و بدون عیب هستید، مداد ابرو را در لیست لوازم آرایشی خود وارد کرده و برای خرید آن اقدام نمایید.

مداد ابرو در لیست لوازم آرایشی

ریمل ابرو

ریمل ابرو ابزاری شبیه به ریمل مژه است با این تفاوت که برای ابرو استفاده می شود. ریمل ابرو نوعی رنگ موقت برای ابرو است. با استفاده از ریمل ابرو می توانید رنگ ابروهای خود را کمی تغییر دهید و خیالتان راحت باشد که پس از یک بار شست و شو، ابروهای شما به رنگ طبیعی خود باز خواهد گشت.

ریمل ابرو

ژل ابرو

ژل ابرو برای حالت دادن به ابروها به کار می رود و برای افرادی که به مدل ابروی نچرال یا طبیعی علاقه مند هستند، مناسب است. قرار گرفتن ژل ابرو در لیست لوازم آرایشی الزامی نیست اما در صورتی که به استفاده از آن علاقه دارید، می توانید یک نمونه از آن را تهیه و استفاده نمایید.

ژل ابرو و لیست لوازم آرایشی

ابزار اصلاح ابرو

موچین و قیچی ابرو از مواردی هستند که باید در لیست لوازم آرایشی هر بانویی وجود داشته باشند. ابروهای نامرتب می تواند بخشی از زیبایی چهره و آرایش شما را کاهش دهد.

قیچی و موچین در لیست لوازم آرایشی

لیست وسایل آرایشی لب

لب ها یکی از مهمترین اعضای صورت هنگام آرایش هستند. یک رژ لب زیبا و جذاب به تنهایی می تواند شادابی و نشاط را به چهره شما هدیه کند اما باید بدانید که برای آرایش حرفه ای لب ها، داشتن یک رژ لب کافی نیست. لیست لوازم آرایشی مخصوص آرایش لب ها می تواند شامل انواع رژ لب، مداد لب، بالم لب و… باشد که با مطالعه ادامه متن می توانید با نام و کاربرد آن ها آشنا شوید.

  • بالم لب
  • خط لب
  • رژ لب

 

بالم لب

بالم لب حاوی موادی برای محافظت و آبرسانی لب ها است. برای داشتن لب هایی بدون ترک و پوست اضافی می توانید به صورت روزانه از بالم لب استفاده کنید. قرار گرفتن بالم لب در لیست لوازم آرایشی افرادی که لب هایی حساس دارند، از ضروریات است. توجه کنید که این محصول آرایشی را باید قبل از رژ لب استفاده کنید.

بالم لب در لیست لوازم آرایشی

خط لب

خط لب یکی از ابزار آرایشی است که برای افرادی که لب های باریک دارند به شدت توصیه می شود. استفاده از خط لب باعث مرتب تر زدن رژ لب در لبه ی خارجی لب ها شده و در صورت استفاده برای پر کردن تمام لب، قبل از رژ لب می تواند ماندگاری رژ را نسبت به حالت عادی بیشتر کند. بنابراین بهتر است که خط لب را هم در لیست لوازم آرایشی خود قرار دهید.

خط لب

رژ لب

حتی اگر از هیچ ابزار آرایشی استفاده نمی کنید، رژ لب را کنار نگذارید. رژ لب و ریمل در کنار هم می توانند چهره شما را تا حد مناسبی بهبود دهند. بنابراین حتما رژ لب را در لیست لوازم آرایشی روزانه خود قرار دهید. انواع رژ لب مانند: لاک لب، مداد لب، رژ لب مایع، رژ لب جامد، برق لب و… در رنگ های متنوع و زیبا وجود دارند و شما می توانید بر حسب سلیقه خود تعدادی از آن ها را تهیه کرده و استفاده نمایید.

انواع رژ لب مورد نیاز در لیست لوازم آرایشی

توجه داشته باشید که خرید و استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب می تواند صدمات گاها جربان ناپذیری را به پوست شما وارد کند. بنابراین به شما توصیه می کنیم که هنگام خرید، اولویت اول را به کیفیت محصولات بگذارید. با این روش در طولانی مدت در هزینه های درمانی خود صرفه جویی کرده اید و همچنین از وارد شدن صدمات و بیماری های پوستی جلوگیری نموده اید. هدف از این گفته این نیست که صرفا از لوازم آرایشی گران قیمت استفاده کنید اما ترجیحا از محصولاتی استفاده نمایید که قبلا کیفیت خود را به اثبات رسانده باشند و بدانید که پشت قیمت بسیار ناچیز برخی از اجناس دلیلی نهفته است.

کلام آخر

لیست لوازم آرایشی ارائه شده در این مقاله می تواند بر حسب نیاز شما تغییر کند. باید بدانید که برخی از آن ها مناسب آرایش روزانه و برخی نیز برای استفاده در میهمانی ها و مجالس هستند. شما می توانید با توجه به نیاز و نوع استفاده خود، تعدادی از محصولات ذکر شده را یادداشت کرده و لیست لوازم آرایشی خود را به مرور زمان تهیه کنید. پس از مدتی شما یک کیف لوازم آرایش کاربردی و حرفه ای خواهید داشت.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...