بهترین سن برای آبرسانی پوست و انواع روش های آن

آبرسانی پوست یکی از روش های مهم و موثر برای جوان سازی پوست استیکی از روش های شاداب کردن پوست، آبرسانی پوست است که این کار بیشتر در آرایشگاه ها انجام میشود. اکثر آرایشگران معتقدند آبرسانی پوست برای هر پوستی و هر سنی بدون ضرر است و با توجه به نوع هر پوست، میشود روش های مختلفی برای این کار برگزید.

آبرسانی پوست

پوست بیرونی ترین اندام بدن است که نیازمند توجه بیشتری نسبت به دیگر اندام ها است و عدم توجه به این عضو سبب خشک شدن و آسیب پذیری بالای آن خواهد شد. آبرسانی پوست یکی از راه هایی است که برای رفع خشکی پوست و مراقبت از آن استفاده می کنند.

آبرسانی پوست یعنی رطوبت رساندن به پوست. با آبرسانی پوست سلول های پوستی شاداب و متورم میشوند و در نتیجه با این کار پوست شاداب و سرزنده می شود.

ممکن است که تصور کنید استفاده از آبرسان صرفا مخصوص افرادی است که پوستی خشک دارند. ولی آبرسانی پوست همانند آبرسانی به کلیه اعضای بدن اهمیت ویژه ای دارد. همانطور که بدن تان برای حفظ تناسب و انجام دادن هر چه بهتر فعالیت هایش به آب احتیاج دارد، پوست شما هم از هر نوعی (خشک، چرب، حساس، مختلط یا معمولی) که باشد به آبرسانی نیاز دارد.

طبیعی است که با شنیدن کلمه آبرسانی به آب فکر کنید. بدرستی، هیدراته کردن پوست شما به معنای افزایش میزان آب آن است. درصورتی که پوست شما دچار کمبود آب باشد میتواند پوسته پوسته، کسل کننده و خشک بنظر برسد. از این رو شناختن روش های آبرسانی پوست صورت برای زیباجویان عزیز ضروری بنظر می رسد.

بهترین سن برای آبرسانی پوست چیست؟

بهترین سن برای آبرسانی پوست، از۳۰ سال به بالاست، برای اینکه با افزایش سن، چروک پوست (به ویژه در پوست های خشک) بیش تر میشود. امروزه با به کار بردن روش هایی می توان با تزریق مواد جاذب آب، پوست را هیدراته کرد. رایج ترین روش، مزوتراپی هست که در آن هیالورونیک اسید که یک گلیکوپروتئین جاذب آب هست به پوست داده میشود تا کمبود آن را جبران کنیم. هیالورونیک اسید در پوست همه اشخاص وجود دارد ولی با افزایش سن مقدارش کم میشود و از علل خشک تر شدن پوست، کم شدن آن است.

بهترین سن برای آبرسانی پوست، از۳۰ سال به بالاست، به دلیل افزایش سن و چروک پوست

تفاوت آبرسانی پوست و مرطوب کنندگی پوست

در حالی که آبرسانی پوست شما احتیاج به اضافه کردن آب به آن دارد، مرطوب کردن پوست به معنی اضافه کردن مواد تشکیل دهنده ای است که آب را درون آن قفل می کند و مانع از دست رفتن رطوبت پوست می شود. 

در صورتیکه فقط پوست خود را آبرسانی کنید، امکان دارد پوست بطور موقت حس شادابی و حجیم بودن کند. با این حال، در صورتیکه چیزی برای حفظ آن وجود نداشته باشد، از پوست شما فرار خواهد کرد. مرطوب کردن شامل افزودن موادی است که رطوبت را حفظ می کند و از خروج آب جلوگیری می کند و سبب بهبود بافت پوست می شود.

تفاوت آبرسانی پوست و مرطوب کننده پوست در زمان مصرف آنهاست، یعنی اول باید شما میزان خشکی پوست را تشخیص دهید و بسته به احتیاج پوستتان از این محصولات استفاده نمایید.

مرطوب کننده ها محصولاتی بر پایه روغن هستند که عملکردی مسدود کننده دارند. در این محصولات از روغن های پالایشگاهی (مانند وازلین)، روغن های معدنی (مثل روغن بچه) و امولینت هایی مانند روغن های گیاهی استفاده می شود. موادی که گفتیم روی سطح پوست شما یک لایه ی مسدود کننده تشکیل میدهند و از خروج رطوبت و آب پوست جلوگیری می کنند. به این ترتیب پوست لطیف تر شده و دیرتر خشک می شود در حالیکه آبرسانی پوست موادیست که اصولا خاصیت نم نگهدارندگی (Humectant) دارد. موادی مثل گلیسیرین و هیالورونیک اسید که آب را از هوا و پوست شما جذب نموده و نمی گذارند که از پوست خارج شوند. هیالورونیک اسید میتواند تا ۱۰۰۰ برابر وزنش رطوبت جذب کند و برترین ماده ی آبرسان یا نم نگهدار محسوب می شود.

پوست کم آب را چگونه درمان کنیم؟

در اینجا باید به یک واقعیت مهم اشاره کنیم. درست است که نخوردن آب قطعاً سبب بدتر شدن شرایط پوست تان می شود، ولی برای اصلاح کردن شرایط فعلی پوست باید از روش های سطحی آبرسانی پوست استفاده کنید. یعنی در صورتیکه پوست تان دچار کم آبی شده، امکان دارد افزایش نوشیدن آب نتواند شرایط کنونی پوست تان را اصلاح کند.

روش های آبرسانی پوست متنوع هستند و انتخاب یکی از آنها بستگی به نیاز شما دارد. در روش های آبرسانی کلینیکی برای انجام آبرسانی مؤثر کارهای دیگری مانند لایه برداری هم انجام می شود. در ادامه انواع روش های آبرسانی و جوانسازی پوست را برای شما معرفی کرده ایم.

انواع روش های آبرسانی پوست

>> آبرسانی پوست از طریق هیدرودرمی:

هیدرودرمی پوست یکی از اقداماتی است که امروزه در کلینیک های زیبایی به منظور آبرسانی پوست و تامین رطوبت مورد نیاز سلولهای آن انجام می شود ولی فراموش نکنید این کار تنها یک روش موقت است و میتواند برای مدتی کوتاه آب مایحتاج پوست را تامین کند.

در روش آبرسانی پوست به وسیله دستگاه هیدرودرمی، ژل آبرسان به سلول های خشک شده، رسانده می شود. هیدرودرمی با استفاده از آب، اکسیژن و گازهای پزشکی دیگر که در سرعت فوق صوت عرضه می شود، شست و شو به آرامی در پوست انجام می شود. این شستشوی آرام سبب باز شدن حفره ها و از بین بردن مواد زائدی است که به صورت طبیعی در طول چند سال در پوست ایجاد شده اند. بنابراین پوست با طراوت تر، جوان تر و صاف تر می شود.

هیدرودرمی پوست، یک روش موقت برای آبرسانی پوست است

>> نقش تزریق اسید هیالورونیک در آبرسانی پوست:

اسید هیالورونیک نقش مهمی در آبرسانی پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن دارد. خاصیت اتصال و جذب آب به وسیله اسید هیالورونیک به بهسازی مجدد پوست شما کمک می کند و همچنین از علائم اولیه پیری جلوگیری می کند.

راههای طبیعی مختلف برای آبرسانی پوست صورت

۱. آبرسانی پوست با ماسک فلفل سیاه و ماست:

احتمالا فکر کنید که فلفل سبب سوزش پوست شود ولی این یک باور است و همین. فلفل سیاه مملو از ویتامین هایی هم چون A ،K، املاح معدنی و آنتی اکسیدان های موثر هست و برای درمان خشکی پوست میتواند یکی از ترکیبات اصلی برای آبرسانی پوست باشد. 

براي تهیه ماسک آبرسانی پوست با فلفل یک قاشق فلفل سیاه، یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق عسل را خوب با هم ترکیب کنید و پس از شستشو و خشک کردن پوست به مدت ۱۵ تا ۲۰ بر روی پوستتان بگذارید. بعد از چند وقتی کوتاه تأثير آنرا بر روی پوستتان مشاهده خواهید کرد.

۲. ماسک آبرسان پوست با خیار و گلیسرین:

ماسک گلیسیرین و خیار که بیشتر برای رفع چین و چروک پوست صورت استفاده می شود میتواند آبرسانی پوست خشک را تسریع بخشد. یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آنرا با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به بازه زمانی ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود بگذارید تا خشکی پوستتان کاملاً برطرف شود.

ماسک گلیسیرین و خیار برای رفع چین و چروک و آبرسانی پوست صورت استفاده می شود

۳. ماسک چای سبز برای آبرسانی پوست:

برای استفاده ماسک چای سبز بهتر است از روش اسپری کردن استفاده کنید. به این ترتیب که نخست آب داغی که شیره چای رنگ سبز وارد آن شده هست را صاف کنید. زمانیکه آب داغ سرد شد می توانید روغن ها و موادی که برای تندرستی پوستتان مفید هستند را به آن بفزایید. این مخلوط را در یک بطری ای که سرش اسپری است بریزید و آنرا در یخچال قرار دهید. اینک ماسک شما آماده است. بهتر است در روز چند مرتبه این آمیخته را به پوستتان اسپری کنید. با به کاربستن این کار پوست صورت در گرما می تواند خنک شود و در نتیجه برای آبرسانی پوست موثر می باشد. پوست می تواند تازگی و طراوتش را با این ماسک مجددا پیدا کند و برای شما پوستی جوان و شاداب به ارمغان بیاورد.

۴. آبرسانی پوست صورت با ماسک خیار و گلاب:

ماسک خیار برای آبرسانی پوست مفید است برای تهیه این ماسک صورت باید پوست خیار را به کمک رنده ریز ریز کنید و آنرا به برهه زمانی ۳۰ دقیقه درون گلاب مرغوب خیس کنید. بعد پوست خیار خیس شده در گلاب را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورتتان ماسک کنید. استفاده از این ماسک به صورت روزانه تأثير زیادی در افزایش آبرسانی پوست و رفع شدن زبری پوستهای خشک دارد.

۵. ماسک هلو برای آبرسانی پوست:

ماسک هلو روشی موثر برای آبرسانی پوست است. برای تهیه ی این ماسک ابتدا هلو را رنده کنید. روغن زیتون را اضافه کنید. سپس مواد را به پوستتان بمالید و با نوک انگشتتان به آرامی روی پوستتان ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به بازه زمانی ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. ماسک روی پوستتان را با آب ولرم شست و شو دهید و در آخر چند مرتبه آب سرد به صورت خود بپاشید.

توجه داشته باشید که در این ماسک آبرسان پوست میتوانید به جای هلو از یک عدد موز یا یک عدد آووکادو یا چهار عدد زردآلو استفاده کنید.

۶. آبرسانی پوست با ماسک بادام و عسل:

برای تهیه یک ماسک خوب برای آبرسانی پوست، کافی است ۳ قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام در ظرفی مخلوط کرده و آن را روی حرارت آرام بگذارید. مخلوط را کمی پس از گرم شدن از روی حرارت بردارید. ماسک آماده را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بگذارید و بعد بشویید.

۷. ماسک آبرسان پوست با بلغور جودوسر و آووکادو:

برای تهیه ی این ماسک، بلغور جو دوسر را بپزید. با یک چنگال، آووکادو را له کنید. حالا این دو را با هم مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی پوست تان بمالید. بگذارید ۱۰تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید و صورت تان را با حرکات ضربه ای حوله، خشک کنید. این ماسک، روشی مؤثر برای آبرسانی پوست است.

ماسک بلغور جو دوسر و آووکادو، روشی موثر برای آبرسانی پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *