تفاوت نرم کننده، مرطوب کننده و ماسک مو

در این مقاله قصد داریم استفاده و تفاوت سه مورد از راه‌های تقویت و حفظ سلامت موی سر شامل نرم کننده، ماسک مو و مرطوب کننده را بیشتر بررسی کنیم.

نرم کننده مو:

موهایی با تار ضخیم، معمولاً در حمام برای راحت‌تر شانه شدن نیاز به نرم کننده دارند به خصوص اگر رنگ شده یا دکلره شده باشند. نرم کننده‌ها به خاطر موادی که در آنها وجود دارد، موها را تا حدی لطیف می‌کنند و شانه پذیری آنها را راحت‌تر خواهد شد. اثر نرم کننده کوتاه و آنی است و در حد راحت شانه شدن در حمام است. توصیه می‌شود حتماً از نرم کننده‌هایی با پایه طبیعی و گیاهی مانند فیتوبام‌های فیتو استفاده کنید. اگر از نرم کننده‌های غیر مرغوب و شیمیایی استفاده کنید، به مرور زمان تار موهایتان نازک می‌شود و مو کم پشت به نظر می‌آید و یا به ریزش مو دچار خواهید شد.

ماسک مو:

وقتی موها آسیب دیده باشند مثلاً در اثر رنگ یا دکلره کردن حالت اصلی و سالم خود را از دست داده باشند توصیه می‌شود هفته‌ای یک یا دو بار از ماسک مو استفاده شود. اگر مویی که آسیب دیده است را زیر میکروسکوپ نگاه کنید، استوانه‌ای ریش ریش شده و با خلل و فرج و پیچ و تاب خورده‌ای مشاهده می‌کنید که باورتان نمی‌شود این همان تار مو است! کاری که ماسک مو می‌کند این است که با خاصیت ترمیم کنندگی و تغذیه کنندگی به عمق تار مو نفوذ کرده و بافت آسیب دیده را پر می‌کند که هم باعث استحکام بیشتر مو شده و هم بافت آسیب دیده کوتیکول تار مو را ترمیم می‌کند. از این جهت حالت زیبا و سالمی به مو می‌دهد. روش استفاده از ماسک مو بدین صورت توصیه می‌شود که هفته‌ای یک یا دو بار بسته به نوع نیاز تار موهای خود (مثلاً برای تار موهای ضعیف شده یا آسیب دیده ماسک موی فیتوکراتین توصیه می‌شود) داخل حمام بعد از شامپو مقداری از ماسک مو را به ساقه زده، شانه کرده (ترجیحاً از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید) تا به همه نقاط تار مو برسد سپس بسته به ضخامت موها، موهای نازک ۳ تا ۵ دقیقه و تار موی ضخیم ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کرده و بعد آبکشی کنید.

مرطوب کننده مو (بعد از حمام):

کاربرد مرطوب کننده مو کاملاً با ماسک مو متفاوت است. مرطوب کننده مو بعد از حمام استفاده می‌شود و در واقع نوعی رطوبت رسان و تغذیه کننده به موها بوده و نیاز به آبکشی ندارد. این محصولات ضمن مراقبت از تار مو مانع از خشک شدن موها در هوای آزاد و خشکی و زبری خواهد شد، انتخاب این محصولات کاملاً به نوع نیاز موهای شما و ضخامت تار مو بستگی دارد.

به عنوان مثال روغن سوپریم به عنوان ترمیم کننده و تغذیه کننده تار موهای ضخیم و خشک است بدین صورت که بعد از حمام آب اضافه موها را گرفته ۳ یا ۴ بار روغن را کف دست اسپری کرده و تار موها را با نوک انگشتان خود به‌صورت پنجه گربه‌ای (پنجه کشیدن در موها) ماساژ داده زمان دهید تا جذب شود.

یا روغن سوایز جهت رطوبت رسانی تار موی خشک و نازک، اسپری فیتوکراتین که محافظ حرارتی بوده مناسب موهای آسیب دیده، ضعیف شده و موخوره دار…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *