خواص آلوئه ورا برای پوست صورت

خواص آلوئه ورا برای شفافیت و زیبایی پوست

گیاه آلوئه ورا خواص شگفت انگیزی بر روی پوست می گذارد و این تاثیر ها نه تنها برای پوست صورت بلکه برای پوست بدن هم می باشد ، آلوئه ورا خواص و موارد استفاده زیادی دارد که سعی شده موارد استفاده گوناگون آن برای انواع مشکلات و بیماری ها گفته شود.

ماسک آلوئه ورا

اما در این مقاله در مورد ماسک آلوئه ورا برای شفافیت و درخشندگی پوست می گوییم ، آلوئه ورا یکی از گیاهان پر استفاده در تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی و یا محصولات مراقبت از پوست و مو می باشد که البته از تاثیر گذارترین گیاهان هم در تهیه مواد اولیه لوازم بهداشتی پوست می باشد.

از آلوئه ورا به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و ماسک صورت و یا تونر و همچنین ریختن آن در دیگر محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده کنیم.

خواص ژل درون آلوئه ورا برای شوره سر و ریزش مو

خواص آلوئه ورا بر پوست خواص بسیار زیادی بر روی سلامت پوست صورت و سلامت مو دارد ، از این ژل به عنوان کاندیشنر هم می توانید استفاده کنید مخصوصا برای افرادی که شوره سر و یا ریزش مو دارند.

ژل آلوئه ورا طبیعی و یا صنعتی

همیشه سعی کنید از ژل آلوئه ورا طبیعی و دست ساز در خانه استفاده کنید و از خرید ژل های صنعتی و محصولات مراقبتی حدالامکان استفاده نکنید ، آلوئه ورا هیچ ماده شیمیایی ندارد پس می توانید در خانه آن را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

چگونگی تهیه ژل آلوئه ورا

در مرحله اول چند برگ از گیاه آلوئه ورا را به صورت افقی ببرید و سپس در جایی قرار دهید تا ماده چسبنده آن که مانع از ادامه کار می شود خشک شود.

مرحله دوم پوست سخت آلوئه ورا را چاقو جدا کنید و یا با قاشق ژل درون آن را تخلیه کنید و درون ظرفی بریزید.

مرحله سوم ابتدا ژل را درون بلندر بریزید تا یکدست و کاملا به صورت ژل درآید و سپس چند قطره از روغن های طبیعی مانند : روغن زیتون ، روغن اسطوخدوس و یا ویتامین E و یا روغن درخت چای و یا عصاره نعناع را درون ژل الوئه ورا بریزید تا عملکرد ژل کامل شود.

مرحله آخر ژل را در یخچال نگهداری کنید و از زیبایی و سلامت پوست و مو یتان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *